Според звездата на Ферари Шарл Леклер възраждането на славния италиански тим през 2021 година след най-слабата му кампания във Формула 1 за последните четири десетилетия не е напълно неочаквано.
Сезон 2020 бе най-слабият за Скудерия от 1980 година насам, като „Черните кончета“ завършиха на едва шестото място в конструкторския шампионат. Това посредствено класиране на Ферари се дължеше най-вече на слабия двигател, с който разполагаха Леклер и тогавашният му съотборник Себастиан Фетел.
Ферари със значителни подобрения по двигателя във втората половина на сезон 2021
Въпреки наложените заради пандемията от коронавирус ограничения на развитието на шаситата във Формула 1, Ферари е отборът, показал най-голям напредък от началото на 2021 година. В първите 11 старта за кампания Леклер и новият му съотборник Карлос Сайнц-младши имат записани общо три подиума и два полпозишъна. Монегаскът дори бе близо до победата в Гран При на Великобритания, но бе изпреварен от Люис Хамилтън само три обиколки преди края на надпреварата на „Силвърстоун“.
Леклер: Динамиката между мен и Карлос дърпа Ферари напред
Това силно представяне на Леклер и Сайнц отрежда на Скудерия третото място в конструкторския шампионат по време на лятната пауза, като двамата пилото събраха общо 163 точки. Толкова има и тимът на Макларън, който обаче заема четвъртото място заради по-слабото си топ постижение в състезание до момента.
„Сезонът ни върви по-добре от очакваното. Върши се много работа зад сцената, която виждам всеки път когато дойда в Маранело, както и на самата писта. Затова не сме напълно изненадани от доброто ни представяне. Определено сме постигнали голям напредък спрямо миналата година, което е страхотно и показва, че вършим нещо правилно от гледна точка работния процес.
Леклер вярва, че във Ферари трябва да жертват сезон 2021 за сметка за 2022
„Това обаче не е краят на пътя, нашата цел е да сме обратно на върха. Ние не се фокусираме върху очакванията към нас, по-скоро сме фокусирани върху работата в Маранело и на пистата, опитваме се да максимизираме всичко за да се върнем там където трябва възможно най-скоро“, коментира Леклер.
Заради лошото си представяне през миналата година Ферари имаше право на повече време във въздушния тунел спрямо своите директни съперници. Това се случи заради новите правила в шампионата, които са създадени с цел да се помогне на по-слабите отбори като се ограничат възможностите за развитие на топ екипите.
Снимки: Gettyimages