Еспаргаро: Проблемите на Honda ми напомнят ранните години в KTM

Еспаргаро: Проблемите на Honda ми напомнят ранните години в KTM

Пилотът на тима на Honda в MotoGP Пол Еспаргаро заяви, че настоящите проблеми на японския производител много му напомнят на ранните години на KTM в кралския клас.

Испанецът премина в лагера на Honda в началото на 2021, след като прекара последните четири кампании с австрийския производител, който дебютира в MotoGP в началото на сезон 2017. В началото моторът RC16 бе изключително бавен и Еспаргаро и неговият съотборник Брадли Смит често финишираха в дъното на колоната.

В рамките на две-три години обаче, KTM успяха да развият своята машина и сега тя е една от най-добрите на стартовата решетка. Основна заслуга за този напредък имаше и Дани Педроса, който пое ролята на тестови пилот на австрийския производител след отказването си от активна кариера в края на 2018 година.

Дани Педроса остава в KTM през 2021 година
Дани Педроса остава в KTM през 2021 година

След работа на Педроса, KTM записа своята първа победа в Гран При на Чехия миналата година, а само две седмици по-късно, Еспаргаро донесе и първи полпозишън за австрийския производител. До края на сезон 2020 KTM записа още две победи благодарение на Мигел Оливейра, който записа и своя трети успех с марката в Гран При на Каталуния миналата неделя.

В същото време, в Honda изградиха своя мотор единствено и само около стила и желанията на Марк Маркес, което им изигра много лоша шега след контузията на испанеца в Гран При на Испания миналата година. Заради нея той бе вън от пистите близо девет месеца, като в това време единствено неговият по-малък брат – Алекс записа две качвания на почетната стълбичка. 

Завръщането на Маркес е важно за Honda
Завръщането на Маркес е важно за Honda

В първите си седем старта с Honda в кралския клас, Еспаргаро има най-добро класиране от осмо място, което той постигна при откриването на сезона в Катар и под дъжда на „Льо Ман“ във Франция. В Гран При на Каталуния миналата седмица, испанецът дори не стигна до финала, след като падна на пети завой още в началните обиколки на надпреварата.

„Моралът ми вече беше паднал и преди състезанието тук. Бил съм в подобна ситуация и преди с KTM. Имахме много проблеми и моторът не бе най-добрият, но успяхме да обърнем нещата. Усещам, че и тук ще се случи така, не знам кога ще се случи това. Трябват ни големи части за да направим напредък, а все още разучаваме какво точно трябва да се промени. Със сигурност по някое време ще обърнем тенденцията, единственият въпрос е кога“, каза Еспаргаро.

Във временното класиране в MotoGP, най-добре класираният пилот на Honda е Такааки Накагами от сателитния екип на LCR. Японецът обаче заема едва 11-то място с актив от 31 точки и пасив от 84 спрямо водача Фабио Куартараро (Yamaha). Най-доброто класиране за пилот на японския производител също е дело на Накагами, който завърши четвърти в Гран При на Испания на „Херес“. При конструкторите Honda се намира на петото място, като за японския производител е единствено Aprilia.

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички