От тима на Tech 3 KTM в MotoGP обявиха, че настоящият пилот на Red Bull KTM Ajo в Moto2 Реми Гарднър ще премине в кралския клас на световния шампионат по мотоциклетизъм на писта през 2022 година.
Австралиецът, който е син на световния шампион в клас до 500 куб. см. за 1987 година Уейн Гарднър, ще направи своя дебют в MotoGP точно 30 години, след отказването на своя баща. След първите шест старта за сезон 2021 Гарднър е начело на класирането в шампионата в Moto2, като до момента той има една победа, записана в Гран При на Италия в неделя, три втори места, едно трето и едно четвърто.
Изпреварване 5 завоя преди финала донесе победата на Гарднър в ГП на Италия в Moto2
„Много съм щастлив, че KTM ми дават тази възможност. Това е сбъдната мечта за мен и работата ни до момента дава своите плодове. Това е невероятен шанс за мен и нямам търпение да се кача на мотора. Искам да благодаря на KTM за вярата в мен. Сега обаче трябва да се фокусирам върху завършването на сезон 2021 по възможно най-силния начин. Искам да благодаря и на всички, които ме подкрепяха в моето пътуване до тук. Едва сега започваме“, коментира Граднър.
Все още не е ясно кой от настоящите двама пилоти на сателитния екип на австрийския производител ще загуби своето място, но според запознати източници в падока това ще бъде Икер Лекуона. Испанецът е част от Tech 3 KTM от Гран При на Валенсия през 2019 година, като в 18 старта в кралския клас той има най-добро класиране от девето място, което е постигнал на три пъти. За последно това се случи в Гран При на Франция на „Льо Ман“ в средата на месец май тази година.
Вторият пилот на Tech 3 KTM Данило Петручи също е с изтичащ договор в края на настоящата кампания, но изглежда по-вероятно той да запази своето място, освен ако от KTM не решат да качат и настоящият съотборник на Гарднър в Moto2 – Раул Фернандес в кралския клас.
Ден преди до обявят сделката с Гарднър, от KTM потвърдиха, че Брад Биндър е удължил своя договор с австрийския производител с три години. Така южноафриканецът, който донесе първата победа за KTM в кралския клас с триумфа си в Гран При на Чехия през миналата година ще остане заводски пилот поне до края на сезон 2024.
Снимки: Gettyimages