Мерцедес със силна теория за проблемите си в последните две състезания

Мерцедес със силна теория за проблемите си в последните две състезания

В отбора на Мерцедес обявиха, че имат ясна представа защо Люис Хамилтън и Валтери Ботас имаха проблеми с темпото на W12 в последните два старта от шампионата в Монако и Азербайджан.

Общото между двата старта бе, че те се проведоха по улични трасета, като Гран При на Монако бе първото градско състезание във Формула 1 от Сингапур 2019. И в двата уикенда обаче, Мерцедес категорично изоставаше от Ред Бул, а в квалификациите дори и от Ферари, чийто пилот Шарл Лаклер завоюва два поредни полпозишъна.

В рамките на двата старта, световните шампиони спечелиха само седем точки, благодарение на седмото място и най-бързата обиколка на Хамилтън в Княжеството. В Баку миналата неделя, седемкратният световен шампион имаше златен шанс да си върне водачеството в шампионата след отпадането на основния му претендент Макс Верстапен. Британецът обаче допусна нетипична за себе си грешка при рестарта две обиколки преди края и така завърши надпреварата едва 15-и.

Италианските медии: Сена и Шумахер нямаше да допуснат грешката на Хамилтън
Италианските медии: Сена и Шумахер нямаше да допуснат грешката на Хамилтън

Въпреки тези слаби резултати, в Мерцедес вярват, че двата уикенда ще са им от полза в по-късната фаза на шампионата, тъй като те са придобили по-голямо разбиране за поведението на W12 и в неблагоприятни условия.

„Още преди уикенда в Баку знаехме, че ще имаме проблеми, но не очаквахме да е толкова зле, колкото в петък следобед. Това, което направихме бе да проведем повече тестове и от тях се появиха две теории, едната от които е много силна“, заяви технологичният директор на тима Майк Елиът.

Мерцедес не може да си позволи да губи повече точки по този начин
Мерцедес не може да си позволи да губи повече точки по този начин

„За съжаление ние не успяха да проведем тези тестове до третата тренировка и то след дългите серии, затова намерихме добро квалификационно темпо. В състезателни условия обаче не успяхме да прецизираме нашите настройки и затова бяхме по-бавни. Това е нещо, което трябва да разгледаме и да разберем как да изграждаме нашите настройки на фона на промените, които правим. Това знание ще ни е от полза в бъдещите уикенди. Не трябва да забравяме, че тези две писти са уникални и се надяваме да нямаме такива проблеми в следващите състезания. Стискаме палци да сме в по-добра позиция“, добави Елиът.

Той също така разясни, че коренът на проблемите на Мерцедес в Баку е бил загряването на предните гуми. 

„Тази писта е една от по-трудните за загряване на предните гуми, а тук ти трябва голяма увереност. Стените са наистина близо и ако нещо се обърка имаш среща с тях. Тези две неща вървят ръка за ръка. Ако си по-уверен ще караш по-близо до стената и ще вкараш повече температура в гумите. С температурата се увеличава и сцеплението, с което и скоростта и става една позитивна спирала.

„Ако погледнем уикенда, Люис направи малка стъпка в настройките в третата тренировка и това му помогна. Изведнъж нещата се обърнаха и ние се озовахме в челото, което се запази и в хода на квалификацията. Обиколката му във финалната част не беше случайна. Валтери от друга страна така и не успя да се почувства сигурен и тази позитивна спирала не се получи при него“, завърши Елиът.

През тази година Мерцедес не могат да използват двуосовата завиващата система (DAS), с която разполагаха през 2020-а и която им помагаше изключително много със загравянето на предните гуми след периоди с автомобил за сигурност или при по-студено време като на „Нюрбургринг“.

Сезон 2021 във Формула 1 продължава идната седмица с надпреварата за Гран При на Франция на „Пол Рикард“, където Мерцедес триумфира през 2018 и 2019. Заради пандемията от коронавирус стартът във Франция не се проведе пред 2020 година.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти