Майкъл Маси: Нямаше причина да не рестартираме състезанието

Състезателният директор във Формула 1 Майкъл Маси обясни своето решение да прекъснe вчерашната Гран При на Азербайджан три обиколки преди нейния край, след инцидента на Макс Верстапен.

Пилотът на Ред Бул се бе запътил към една безпроблемна победа по улиците на Баку, когато в края на 46-та от 51 обиколки неговата задна-лява гума гръмна и той се удари с много висока скорост в бетонните заграждения на трасето. Този удар на нидерландецa разпръсна огромно количество отломки по цялата ширина на старт-финалната права, което доведе до изкарването на колата за сигурност. 

Макс Верстапен

По-малко от две обиколки по-късно, тя бе заменена от червените флагове, което доведе до временното спиране на състезанието. До това решение се стигна, след като спортният директор на Ред Бул Джонатан Уитли сподели на Маси, че в тима на Биковете не са имали никаква индикация, че гумата ще се спука.

В миналото подобно късно спиране на състезанието автоматично щеше да доведе до неговия край, но самият Маси заяви, че от няколко година насам правилата позволяват и неговия рестарт.

Драма до финала в Азербайджан: Хамилтън и Верстапен с празни ръце, Серхио Перес измъкна победата
Драма до финала в Азербайджан: Хамилтън и Верстапен с празни ръце, Серхио Перес измъкна победата

„За щастие от няколко години имаме правилата за спиране на състезанието. Ако се върнем назад във времето, когато състезанието беше спряно след определена дистанция това водеше до неговия край, като резултатите се замразяваха две обиколки преди червените флагове. С възможността за спиране на състезанието има възможност то да не бъде възобновено, но при оставащото време и с тези правила нямахме причина да не рестартираме“, коментира Маси.

Той също така заяви, че e обмислял показването на червените флагове още преди комуникацията си с Уитли.

Верстапен: Трябваше да е лесна победа, във Формула 1 обаче няма нищо гарантирано
Верстапен: Трябваше да е лесна победа, във Формула 1 обаче няма нищо гарантирано

„Всъщност вече обмислях спирането. От гледна точка на комуникацията, комуникирахме еднакво с всички. Гледайки оставащите обиколки и количеството отломки по старт-финалната права най-доброто решение бе да спрем и след това да финишираме при зелени флагове“, добави Маси.

Инцидентът на Верстапен дойде по-малко от 20 обиколки след като идентичен проблем извади и Ланс Строл от надпреварата. При катастрофата на канадеца обаче отломките бяха почистени само зад кола за сигурност и надпреварата бе подновена след пет тура.

Ланс Строл

„Инцидентът на Ланс бе в средата на състезанието и имахме повече от достатъчно време и място от дясната страна на пистата за да се почисти всичко само с кола за сигурност. При катастрофата на Верстапен нямахме този лукс и сметнахме, че е в интерес на спорта да спрем надпреварата“, завърши австралиецът.

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти