Многократният шампион по мотоциклетизъм Мартин Чой заяви, че се е чувствал много горд, докато е гледал българското знаме и е слушал химна преди старта на тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман“ при мотоциклетите. Българският пилот допълни, че е доволен от представянето си тази година при много тежките условия по време на надпреварата.
В петото си участие в „24-те часа на Льо Ман“ българинът и неговите съотборници от Kawasaki видяха карирания флаг след 741 обиколки, финиширайки на 12-о място в клас Суперсток и 24-а позиция в общото класиране на най-престижното мотоциклетно маратонско състезание.
Чой бе по-постоянният от тройката на Energie Endurance в началото на състезанието, но в събота следобед над „Льо Ман“ се сгъстиха облаците и през определен интервал се изсипваше дъжд, който доведе и до много катастрофи.
Инцидентите не подминаха и екипажа на Чой, като съотборниците му – братята Наполи паднаха общо три пъти в рамките на два стинта и френският отбор с номер 91 загуби мястото си в челните 20.
След поредица ремонти на засегната лява дръжка на кормилото и частично откачената седалка на мотора на Kawasaki отборът с номер 91 се стабилизира и изкара нощта без инциденти.
"От 4 дни съм в България, в момента се възстановявам. Спя много, все още не съм започнал тренировки за кръга от BMU Европейския шампионат на писта, който ще бъде на 12 и 13 септември в Плевен, но се надявам там да финиширам като победител. Искам да благодаря за подкрепата към мен на ЕКО България. Без тях нямаше да карам на Льо Ман. Също така и на Българската федерация по мотоциклетизъм, Министерството на младежта и спорта и останалите ми спонсори и партньори", започна той.
Чой бе по-постоянният от тримата пилоти на "Energie Endurance 91" в началото на състезанието, дълго време отборът се движеше сред първите 10, но в събота следобед над Льо Ман се сгъстиха облаците и често валеше дъжд, който доведе и до много катастрофи. Инцидентите не подминаха и съотборниците на Чой, като братята Кристияно и Федерико Наполи паднаха общо три пъти в рамките на два стинта и френският отбор остана извън първите 20.
"Първите няколко часа бяхме в първата петица, но след падането изостанахме много и поне аз загубих за кратко мотивация. Но след ремонт на засегната лява дръжка на кормилото и частично откачената седалка на мотора на Кавазаки, отборът ни се стабилизира и изкара нощта без инциденти. Двамата италианци започнаха да карат много добре и на зазоряване даваха почти равни времена с мен, което отново възвърна мотивацията ми и хъса за победа", каза Чой и подчерта, че в тези часове му е било най-трудно.
"Сутринта чувствах схващане в кръста и болки в ръцете, времето бе хладно, валеше дъжд и бе много трудно да се кара. Но и тримата се молехме да нямаме технически проблеми и се радвам, че моторът издържа. Много сложен е въпросът със спането и храненето по време на надпреварата. Казаха ми, че ако опитам да поспя малко, ще стане по-лошо, затова трябваше да остана буден. Първата година отслабнах с 6 кг за 24 часа, но сега имам опит, сутринта си хапнах добре и загубих само около 2 кг. Мисля, че физически съм много добре и превъзхождам почти всички съперници."
Мартин Чой поясни, че след Плевен ще участва на пистата в португалския град Ещорил, но там ще кара 12 часа и е последното състезание от календара на Световния ендюрънс шампионат.
"Изключително много обичам този спорт, затова във всяко състезание се боря за победа. Искам да спечеля 26-та републиканска титла, да бъда първи и в европейския шампионат. Сега ще ви споделя нещо официално. Малко преди да започне пресконференцията получих имейл от френския отбор, че ме кани през 2021 година да карам отново за тях . Това е голяма чест за мен, тъй като не всеки пилот получава покана да кара в Световния ендюрънс шампионат. Хиляди са тези, които искат, но малцина получават шанс и аз се радвам, че догодина през месец април ще бъда отново на Льо Ман за шести пореден път", завърши Чой.