Бившият Ф1 пилот Жан Алези се е оказал принуден да продаде своето Ferrari F40, за да може да спонсорира кариерата на сина си във Формула 2.
“Формула 2 ще е някакъв кошмар тази година с тези поредни състезания. Преди обсъждахме и тук да се въведе таван за бюджетите, както ще стане във Формула 1 догодина, но засега нищо не е решено. Това означава, че много пилоти няма да могат да завършат сезона с отбора си и това е катастрофално. Много съм разочарован”, заяви Алези пред Sky Sports.
“Аз съм бивш Ф1 пилот с много врзъки и пак трябваше да продам моето Ferrari F40, за да може синът ми да продължи да се състезава във Формула 2. В момента намирането на спонсори е невъзможно”, допълни французинът.
Ferrari F40 е вълнуваща машина, която продължава философията на предшественика си GTO. Когато излиза на пазара през 1987 година, моделът е посрещнат с огромен ентуасиазъм от света, а успехът му надминава в пъти очакванията на Ferrari.
В средата на 80-те в автомобилните списания се появяват снимки на радикален прототип, разхождащ се по улиците на Маранело. Познат още като Evoluzione, той е нещо като предястие за бъдещия F40. Ferrari построяват пет такива коли, от които четири са продадени на частни клиенти, а петата запазват за себе си.
В средата на 87-а F40 се явява официално на сцената и се покланя. Ръкоплясканията са бурни, защото пред публиката стои тяло на спортен автомобил, който може напълно законно да бъде управляван по улицата. Има средноразположен 90-градусов 3.0-литров V8 двигател и максимална скорост от 324 км/ч.
Това е последната премиерa, на която присъства основателят на компанията Енцо Ферари. Той си отива през август 1988, а след него остават куп велики творения като това.