Колко е важно да бъдеш от добро семейството (тест на Seat Leon)

Колко е важно да бъдеш от добро семейството (тест на Seat Leon)

Потекло

 

Произходът е от значение не само при хората и животните, но и при колите. Ако идваш от добро семейство, шансът да излезеш пълен боклук или обикновен помияр, е малко по-малък. Поне на това се надява майка ти. Жената си е мечтаелa да вземеш нейните очи и носа на баща ти, характера на баба ти, а косата от дядо ти. В случая на Seat Leon, той е взел хубавите страни на всичките си братовчеди.

Идва от семейство Volkswagen Group. Негови роднини са Golf Седми, Jetta, Audi TT, A3 и Skoda Octavia. Стъпва на фамилната MQB платформа - предно задвижване и предно разположен двигател, която според изпълнителния директор на Volkswagen Group, е стратегическото им оръжие. Накратко, всички коли, чиито скелет е MQB, имат еднакво позициониран преден мост, педали и двигател, независимо от размерите и междуосието. Разбира се, това не ги прави еднакви, но отново шансовете за пълния боклук са по-малки. В случая на Leon и родата му, даже е точно обратното - значи качество.

 

Най-доброто от Германия

Leon е възпитан в германските принципи на автомобилостроенето - стабилност, маневреност, сдържаност и сигурност. В последното ни уверяват и от Euro NCAP с петте звезди, които му дават. Има въздушна възглавница за коленете на шофьора, спирачка, която се активира при удар, за да се предотврати втори. Освен това възпитаният Leon помага на шофьора си при изкачване и му напомня да не напуска лентата (система за контрол на траекторията) и следи да не би да се е уморил от дългото каране. На пътя той се съобразява с останалите и когато стопанинът му е на дълги светлини, той сам ги намалява, за да не заслепява шофьора срещу себе си.

Предлага се с пет двигателя: 1.2-литров TSI с 86 или 105 кс, 1.4-литров TSI със 122 или 140 кс, 1.8-литров със 180 кс и дизеловите: 1.8-литров с 90 и 105 кс и 2.0-литров със 150 и 183 кс. Всички те са свързани с потеклото му, или с други думи най-доброто от Волфсбург.

Върви с 5 и 6-степенна ръчна, но се предлага и 7-степенна автоматична скоростна кутия. Идва стандартно със старт/стоп система и Seat не искат да доплащаш за огледалото за задно виждане например.

 

Интериорът му е напълно ориентиран към шофьора и предлага 5.8-инчов дисплей със сензор за близост. Воланът е достатъчно тежък, а видимостта е повече от идеална (това може да го разбере само човек, висок под 1.70). Таблото издава роднинството с Golf и A3, но красивите линии от екстериора доминират и придават съвсем друга осанка.

Когато е дошло време да забравиш миналото

Така новият Leon - третото поколение на Seat се различава драстично от предшествениците. Първото Мk1 е по дизайн на Джуджаро, но тогава семейното влияние не е стигало до Leon и си е било чисто мечтателство от страна на клиента да си мисли, че кара испански Golf. Новата генерация може да внуши подобно нещо на шофьора си и дори немислимото - за 29 953 лв получава кола, доста по-красива от последния Golf.

Може би, защото Leon е отгледан във фабриката на Seat в Испания. Там са го научили да е остър, агресивен и смел на външен вид, а материалите в купето му да са висококачествени по германски.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички