i can't wait или i не може да чака, беше мотото на представянето на суб-бранда на BMW Group през 2011 г., който обединява продуктите и услугите за устойчива индивидуална мобилност. Две години по-късно в избрани в зависимост от готовността за въвеждане на електриеска мобилност пазари вече е въведен първият проектиран за електрическа мобилност автомобил BMW i3. Макар датата на въвеждане на българския пазар да не е определена все още BMW i3 не може да чака и затова направи първи километри в България.
Също като всяко друго BMW, така и BMW i3 носи спортните гени на марката и се отличава с чистата радост от шофирането, която доставя. При BMW i3 е обърнато специално внимание на устойчивото развитие във всеки етап от производството.
Пробегът на автомобила с едно зареждане е от порядъка на 130 - 160 км. Опитът на BMW Group, натрупан с тестовите електрически автомобили, в рамките на проектите MINI E и BMW ActiveE показва, че пробег от 130 - 160 км. е напълно достатъчен за преобладаващото мнозинство от водачи. Средното изминато разстояние за един ден на автомобил в този клас в глобален мащаб е само 64 км.
Освен това по желание BMW i3 може да бъде оборудвано с удължител на пробега (Range Extender), който по време на пътуване поддържа постоянно нивото на заряд на литиево-йонната батерия, ако то падне под определена стойност. Тази функция се изпълнява от двуцилиндров бензинов двигател с мощност 25 кВт/ 34 к.с., който е разположен непосредствено до електрическото задвижване на задната ос. По този начин максималният пробег във всекидневието се удължава до около 300 км.
През ноември 2013 година стартират продажбите на BMW i3 в Германия и редица други европейски пазари. На други големи пазари като САЩ, Япония и Китай автомобилът ще бъде въведен през първата половина на 2014 година, а по-късно поетапно, съобразно пазарното развитие и интереса на потребителите и в целия свят. Базовата версия на BMW i3 ще струва 34 950 евро в Германия, а цената с опционалния Range Extender е 39 450 евро.
Експлоатационните разходи при BMW i3 са относително ниски: разходите за поддръжка и зареждане за три години са с около 40 % по-ниски в сравнение с тези на регистрирано в Германия BMW 320d, което е особено икономично. В другите държави икономиите могат да бъдат дори по-високи, в зависимост от стимулите за насърчаване на електромобилите.
BMW i3 се отличава с множество технически иновации. Така например моделът разполага с пътническа клетка изработена от въглероден композит (Carbon Fibre Reinforced Plastic), както и алуминиево шаси и поставя нови стандарти по отношение на олекотената конструкция. Със собственото си тегло от 1 195 кг. моделът е по-лек от повечето автомобили в компактния сегмент и в същото време предлага повече място за до четирима пътника.
Ниското тегло повишава пъргавината и динамиката на BMW i3. Електромоторът на автомобила е с мощност 125 кВт/ 170 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм, които са на разположение още при старта. Спринтът от 0 до 60 км/ч отнема 3,7 сек, а от 0 до 100 км/ч - 7,2 сек. Поради съображения за по-висока ефективност максималната скорост е ограничена до 150 км/ч.
За BMW Group темата за устойчивото развитие има изключително важна роля. При производството на BMW i3 в завода в Лайпциг например необходимата електроенергия се добива от силата на вятъра. Освен генерираната при нулеви емисии на СО2 електроенергия при производството на модела се спестяват до 50% електричество и 70% вода в сравнение с и без това много ефективните средни стойности при производството на BMW.
Продажбата на продуктите и услугите на BMW i ще се извършва по многоканален модел. Освен подбраните търговски BMW i партньори клиентите ще имат на разположение и мултимедиен Customer Interaction Center (CIC), както и онлайн платформа. Всички канали за продажба ще бъдат напълно свързани един с друг и клиентите ще могат да персонализират целия процес на покупка според собствените си нужди.
С въвеждането на онлайн платформата за продажби BMW Group реагира на нарастващия интерес на клиентите към онлайн-информирането за автомобила. Въпреки това и в бъдеще търговските партньори на BMW i ще останат гръбнака на търговската мрежа и основният партньор за контакт с клиентите.
Световният пазар за електромобили се развива добре: след като през миналата година по целия свят са регистрирани близо 93 000 електромобила, то през следващата година се очаква броят на регистрациите да надхвърли 150 000.