Audi доведоха Q7 предпремиерно в София (Снимки)

Audi доведоха Q7 предпремиерно в София (Снимки)
Вчера новото Q7 пристигна в България, за да се запознае с бъдещите си собственици и журналисти преди да заживее официално в шоурума. Дебютът му беше на автомобилното изложение в Детройт през януари, а в София представянето се състоя на площад Батенберг в специално организирано за целта пространство за клиенти и приятели на марката.

Audi Q7 е вече в предварителна продажба в дилърската мрежа на Аudi в цялата страна. Цената на базовия модел с дизелов двигател 3.0 TDI е 121 597 лв. (62 171 евро) с ДДС. Предпремиерният автомобил ще бъде в България за една седмица до 29 април в мобилния шоурум на Audi на пл. Батенберг.

Audi доведоха Q7 предпремиерно в София 

Q7 беше първият SUV от Audi, който се появи преди почти 10 години. Днес нещата в този сегмент са много по-сложни в сравнение с 2005 година. Не е достатъчно да имаш задвижване на четирите колела, базови оф-роуд способности и да си голям. Сега трябва да си красив, високотехнологичен, икономичен, бърз, лек и в същото време достатъчно едър, за да побираш четирима пътници и многото им багаж.

Така се появи второто поколение, което тежи със 325 кг по-малко благодарение на олекотената си конструкция и новата си ходова част, харчи с 28 процента по-малко гориво, замърсява с 50 г/км CO2 по-малко и има всевъзможни електронни идеи за подпомагане на водача като системата за завиване на четирите колела. All wheel steering увеличава динамиката на шофирането и комфорта чрез допълнително управление на задната ос. При ниски скорости се характеризира с повишена маневреност. Задната ос завива в противоположна посока на предната ос, за да бъде намален ъгълът на завиване. При високи скорости осите завиват в една посока и така подобряват динамиката и стабилността на автомобила.

Пропорциите на новия Q7 също са се променили в сравнение с тези на предшественика. Големият SUV модел е с 37 милиметра по-къс и с 15 милиметра по-тесен при на практика същата височина. В салона обаче разстоянието между първия и втория ред седалки се увеличило с 21 мм, а височината в интериора при главите е нараснало с 41 мм на предния и с 23 мм на задния ред.

Audi доведоха Q7 предпремиерно в София 

Как е зад волана? Простиращи се като загръщащи орнаменти елементи във вратите преминават визуално в арматурното табло. Формирайки нещо като щит, те създават усещане за безопасност у пътниците. Компонентите на тази архитектура са специално създадени за Audi Q7. Централната конзола е насочена към водача и е в хармония с останалата част от интериора. Линиите на отворите за въздух сочат арматурното табло и допълнително подчертават насочеността към водача.

Всички контролни елементи са поместени в рамки от фини алуминиеви детайли. Те също са в хармония с цялостната архитектура – управление с по-малък брой бутони предлагащи едновременно с това максимална ергономичност Изборът по отношение на предните седалки е: стандартни, стандартни с климатични функции, спортни седалки, спортни седалки с пневматични елементи и индивидуално контурирани. Дизайнът на втория и третия ред може да бъде избран в съответствие с вариантите на предните.

Audi доведоха Q7 предпремиерно в София 

Новият Audi Q7 се представя на европейския пазар с два мощни високотехнологични V6 двигателя: един TDI и един TFSI. Благодарение на значителните промени техните нива на CO2 емисии са намалени с до 50 грама на километър. И двата двигателя покриват нивата на стандарта за емисии Euro 6.

Дизеловият двигател 3.0 TDI има мощност от 200 кВт (272 к.с.) и въртящ момент от 600 Нм. Ускорението от нула до 100 км/ч при задвижваната от него версия отнема едва 6.3 секунди, а максималната скорост е 234 км/ч.

Средният разход на гориво е едва 5.7 литра на 100 километра, съответстващи на емисии на CO2 от 149 грама на километър. V6 дизелът е целенасочено и систематично проектиран така че да има минимално вътрешно триене и ефективен топлинен мениджмънт. Агрегатът 3.0 TDI работи изключително балансирано и предава минимални вибрации и шум към купето - в немалка степен благодарение на управляемите хидравлични опори с които е закрепен към каросерията.

Бензиновият 3.0 TFSI е с мощност от 245 кВт (333 к.с.) и въртящ момент 440 Нм и ускорява големия SUV модел от нула до 100 км/ч за 6.1 секунди и така до максималната скорост от 250 км/ч. Този мотор е с принудително пълнене с механичен компресор, който се деактивира когато автомобилът работи в режим на частично натоварване. Благодарение на тази технология разходът на оборудвания с този мотор Q7 е едва 7.7 литра на 100 километра съгласно регламента NEDC, съответстващи на 179 грама CO2 на километър.

Втори вариант на 3.0 TDI със 160 кВт (218 к.с.) и 500 Нм въртящ момент ще бъде включен в гамата по-късно. Този високоефективен модел ще има допълнително намалени емисии на CO2 , поставяйки нови стандарти за нисък разход на гориво.

Друг задвижващ агрегат е 2.0 TFSI с мощност от 185 кВт (252 к.с.) и 370 Нм въртящ момент. Той е планиран основно за азиатските пазари и САЩ.

Audi доведоха Q7 предпремиерно в София 

А скоро очакваме и Audi q7 e-tron Quattro – първият plug-in хибрид с шестцилиндров дизелов двигател и двойно предаване quattro. Преди това обаче, планираме да тестваме новия Q7 през юни и да ви кажем какво мислим за него.
Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички