Водещата английска компания Custom Cage, известна с производството на рол кейдж, пристигна за първи път в България. Основателят Роджър Невит се ангажира персонално да участва и контролира процедурите по измерване на купето на Hyundai i20 Coupe автомобилът, с който ще се състезават пилотите на Hyundai Rally Trophy 2015.
Начело на екипа е инж. Даниел Грeам. Той презентира пред представителите на медиите важните етапи в разработването на рол кейдж инсталациите и ще извърши замерването в Стара Загора – базата на Hyundai Rally Trophy.
„Изработването на десетте рол кейджа започва едновременно и ще бъдат създадени комплектно. Интериорът на автомобилите ще бъде на 80% променен. Купето ще бъде презаварено за по-голяма здравина, ще бъде променена спирачната система, арматурното табло ще бъде премахнато и автомобилът ще стане по-лек. Ще правим тестове докато достигнем оптимално ниво на настройки“, коментира Проджект мениджърът на Hyundai Racing Trophy 2015 Георги Гвоздейков.
Представителите на Custom Cage са в България в рамките на 3 дни, в които ще извършат измерването на купето на Hyundai i20 Coupe, за да може да бъде създаден специален рол кейдж, предвиждащ максимална безопасност за младите състезатели – пилоти. Десетте конструкции ще бъдат изработени с уникалната технология “лазерен скенер“, като процедурата ще се извърши от опитния екип от професионалисти и инженери на Custom Cage в Обединеното Кралство.
„Разработваме рол кейджове в съответствие с изискванията на Международната автомобилна асоциация, а това са най-високите изисквания в автомобилния спорт. Взимаме размерите 2 дни, но ще имаме работа 2 седмици за изработването на рол кейджа. Измерването се прави с точност до една четвърт от милиметъра и разполагаме с цялостна информация за купето. Ще бъде предвиден и краш тест, който да гарантира максимална издръжливост и безопасност“, сподели основателят на Custom Cage Роджър Невит.
Рол кейдж e специално инженерно разработена метална конструкция, която инсталирана в автомобил, се грижи за обезопасяването на шофьора при преобръщане на превозното средство. Custom Cage са специализирани в изработката на такива инсталации на над 50 марки производители на автомобили, като предлагат и бутикови услуги за онези, които са почитатели на марки, извън този лист.
„Последните два дни събирам информация за купето – вчера измервах лявата страна, а днес ще работя по дясната. Ще ми отнеме около 60 часа, за да завърша цялостно проекта“, каза главният инженер на Custom Cage Даниел Греам.
Costum Cage е създадена през 1986 г. от инж. Роджър Невит. Наложила се като лидер в производството на рол кейдж, днес тя се различава с уникалната си технология, характеризираща се с CAD софтуер, цифрово измерване на купето и произведените части, CNC машини за огъване, CNC плазмено оборудване за рязане и новата си уникална студена режеща система. Точността и напасването на всеки рол кейдж е подобрена максимално, за да бъде в крак с изискванията на международните професионалисти в областта на моторните спорта и производителите на професионално оборудване.
Днес обслужващите професионални мотор спорт екипи са движещата сила на Custom Cage в проектирането, разработването и производството на рол кейдж за отбори, състезаващи се в WRC, R1-R5 класове, Super 2000, FIA GT3, WTCC, BTCC, международни исторически рали събития и безброй други мотор спорт категории. Производство на всякакъв рол кейдж за цялата 2014 година е решетката на NGTC автомобили в британския шампионат Touring Car, която демонстрира колко далеч стигат „Custom Cage ".
Hyundai Racing Trophy 2015 е специално разработен иновативен проект по образец на Световния рали шампионат WRC. Новата спортна платформа социално се ангажира с професионалното обучение на пилотите, за да могат да се насладят напълно на вълнуващите преживявания, които ще им осигури автомобилът Hyundai i20 R1, участвайки в най-атрактивните рали и писта състезания в България в отделни серии и със самостоятелна квалификация.
Стратегията на този проект е да направи автомобилния спорт в България по-достъпен до младите и да предостави възможност да се докоснат до магията на рали и писта състезания по възможно най-професионалния начин по подобие на световната състезателна сцена.