Британският пилот на Abu Dhabi WRT в Световния рали шампионат (WRC) – Крис Мийк продължава да доминира в рали Португалия, след много силен петъчен ден и аванс от над половин минута – 31.9 секунди.
Мийк, който се завърна в шампионата, след като пропусна предните два кръга пое водачеството от самото начало на петъчния ден и просто не погледна назад. Той бе най-бърз в пет от общо осемте отсечки и успя да натрупа солиден аванс пред лидера в световния шампионат Себастиен Ожие.
Падън, който спечели последния кръг в Аржентина и От Танак обаче, бяха тези, които сътвориха драмата в деня. И двамата обърнаха и излетяха на едно и също място, като колите им се подпалиха и бяха обгърнати от огромни пламъци, които изгориха напълно колата на Падън за броени минути. Хубавото в случая бе, че и двата екипажа бяха невредими.
Две етапни победи в ранните минавания помогнаха на Мийк да си осигури аванс от 11.5 секунди пред Ожие, който все пак успява да държи всички важни за него съперници зад себе си, след като Крис няма как да се бори за титлата и не участва редовно в шампионата. В следобедните минавания обаче, на Себастиен му се наложи много сериозно да чисти пътя и това помогна на Крис да увеличи аванса си на 35.2 секунди, само преди Ожие да намали малко разликата в последните два улични етапа в Порто.
Световният шампион трябваше да се справя с най-трудните условия и да чисти пътя със своето Polo R WRC за другите пилоти, които стартираха след него. Дани Сордо бе друг от пилотите със страхотно каране във втория състезателен ден и само спукана предна лява гума не му позволи да се пребори с Ожие, като остана на третата позиция на 5.4 секунди зад Ожие.
Андреас Микелсен стартира с по-спокойна стратегия, която му позволи да се изкачи до четвъртото място, а пети се нареди Тиери Нювил, който направи заявка за силно представяне в четвъртък, но не успя да пренесе доброто темпо и в петък. Зад него се нареди Стефан Лефебвр, който въпреки проблемите със спуканата гума на неговият Citroen DS3 WRC успява да записва много добри времена.
Норвежкият пилот Мадс Остберг имаше проблеми с връщането на скоростите на своята Fiesta RS и не успя да се представи много силно, което му отреди и седмата позиция в класирането на 1:46 минути изоставане. Осми се движи Ерик Камили, а Яри-Мати Латвала, който в един момент се движеше четвърти претърпя удар, който бе причината неговото хидравлично завиване да откаже и така Яри загуби над три минути, което го прати на деветата позиция в края на деня. Топ 10 допълни Понтус Тидеманд, който е и водач в клас WRC2 и изостава от Яри-Мати на само 1.1 секунди.
Рали Португалия продължава в събота с шест състезателни етапа или 165.28 километра.
Снимки: www.wrc.com