Пилотът на Citroen и настоящ световен шампион в Световния шампионат за туристически автомобили (WTCC) – Хосе Мария Лопес заяви, че горещата битка между неговия съотборник Иван Мюлер и пилотът на Honda – Роб Хъф е била една от основните причини за победата на Лопес в изключително трудното състезание на "Хунгароринг" в неделя.
След победата си Печито отново излезе начело в класирането за сезон 2016 и има преднина от 12 точки пред пилота на Honda – Тиаго Монтейро. Лопес стартира от полпозишън в основното състезание с една позиция пред Том Коронел на напълно мокрите условия на трасето. Той успя да запази водачеството си след старта, докато Коронел изгуби две позиции спрямо Мюлер и Хъф.
"След много трудното първо състеазние опитахме нещо ново, но мога да ви убедя, че най-важното нещо бяха мокрите гуми", пошегува се Лопес визирайки грешната стратегия на отбора му в първото състезание, когато отново бе мокро но те решиха да използват сликове, което се оказа крайно грешно и Печито не успя да запише точки.
Той добави: "Това бе едно от най-трудните ми състезания що се отнася до сцеплението на колата. Не успях да се почувствам комфортно в нея, в нито една обиколка и винаги някой ме атакуваше. В един момент успях да се откъсна леко напред, но тогава колата за сигурност излезе и отново събра разликите между нас, а Иван ме атакуваше много силно след рестарта. Все пак успях да защитя позицията си, а когато Хъф атакуваше Мюлер, това ми помогна много и се оказа ключово за успеха, защото те загубиха време в битката си. Когато след това и Хъф ме атакува, моят отбор ми съобщи, че той е наказан, което също ми помогна".
Хосе Мария не пропусна да коментира и избора на сликове за първото състеазние, което се оказа много грешно решение и заяви: "Нещата бяха 50 на 50 и тези неща се случват при такива трудни условия. Това, което ни накара да вземем това решение бе, че видяхме Иван Мюлер, Тиаго Монтейро и Роб Хъф да излизат на трасето със сликове и решихме да направим същото. Знам, че е много лесно да се дават оценки особено след като прочетете вестниците в понеделник и да кажете „о вие трябваше да използвате гуми за мокро трасе“, но поне имахме късмет, че никой от конкурентите ни не успя да запише точки".
Снимка: www.facebook.com/WorldTouringCarChampionship