Пилотът на Repsol Honda в MotoGP – Дани Педроса се присъедини към групата пилоти, които се икзазват в полза на забраната на новите аеродинамични "крила", след катастрофата, която претърпя с Андреа Давициозо по време на състезанието в Остин.
Крилата, които са прикрепени към предния панел на мотора с цел да подобрят притискането към пистата, станаха основна тема на разговори по време на разработката на машините за новия сезон, като Honda и Yamaha се включиха към Ducati, които изпробваха тези крила още в последните няколко състезания на миналия сезон. Само че критиките не спират, като първо Валентино Роси ги нарече "грозни", а след това Кал Кръчлоу се изказа, че има сериозна опасност някой да бъде наранен и дори "нарязан" от тях.
В интервю пред медиите след състезанието в Остин, Педроса заяви, че Давизиоцо е имал късмет при тяхната катастрофра и не е пострадал от крилото на неговата Honda, което не е толкова голямо, за да причини големи поражения: "За щастие Дови е добре, защото ударът беше доста сериозен, а за късмет крилата на моя мотор не са толкова големи. Личното ми мнение е, че тези крила трябва да бъдат забранени поради мерки за сигурност. В Аржентина видяхме как крилото на мотора на Яноне откъсна камерата от мотора на Марк Маркес – а тя е доста здрава. Щом може да счупи това, представете си какво ще стане ако се получи удар с тялото на някой състезател. Това трябва да бъде спряно поради мерки за сигурност, защото тези крила стават все по-големи, а и без това изглеждат отвратително!".
През миналия месец бе взето решение в клас Moto2 крилата да бъдат нацяло забранени, а в Moto3 ще ги използват до края на този сезон и след това ще бъдат премахнати.