Можеш ли да се определиш като Passat с френски маниери от югозападното предградие на Париж?
С леко несигурен глас Talisman отговаря: "Не съм сигурен... а може би да, защо не!"
Renault представи своя Talisman преди няколко месеца и избра да го направи точно в Германия на изложението във Франкфурт. Скоро флагманът на французите пристигна у нас и вече се среща по улиците, което е добър знак.
Сравнението от първите два реда може и да буди големи очаквания, но всеки трябва да започне отнякъде и ясно да определи целите си. То идва логично и е подбудено от явното желание на Renault да добавят щипка луксозен привкус към имиджа си. Последните опити за това, ако надникнем в по-новата история на марката, бяха Vel Satis и Latitude. След като и двата модела не успяха да изпълнят рецептата си, сега всички погледи са вперени в това, което ни готви Talisman.
Конкуренцията на пазара в клас големи семейни автомобили (D-сегмент) е много тежка. За живота си се борят не само по-горe споменатият Volkswagen Passat, а съперниците на всички сериозни производители. Тепърва предстои да разберем как ще се развие борбата на Talisman за парче от пая при големите, но още с появата си претендентът на Renault показа зъби.
колкото и субективен за всеки да е той, му печели увереност. Просторът в купето и размерът на багажника също удовлетворяват търсеното от клиентите на лов за "големи достъпни семейни седани". В интериора са ползвани материали с добро качество и ако сте фен на таблетите, ще оцените огромния 8.7-инчов сензорен екран, заемащ почти цялата централна конзола. Ако не - просто няма да си го поръчате.
И двата двигателя могат да се поръчват със 7-степенни автоматични скоростни кутии с по два съединителя. Механичната 6-степенна кутия идва със стандартните нива. При дизеловите модели топ версията е с два турбокомпресора, отново 1.6 литра работен обем и доста приемлива мощност от 160 кс. Версията с едно турбо доставя 130 кс. "Бюджетният" дизел е старият познайник 1.5 dCi със своите 110 кс.
Според компанията тези агрегати ще удовлетворяват желанията на потенциалните клиентите. Може би са прави при ниския разход - ако си с някой от дизелите, може да се слезе до около 5 на 100 км, и не лошата динамика.
От Renault са "построили" новия Talisman на модулната платформа CFM, която споделят последните поколения на възродения Espace, Kadjar, както и Qashqai и X-Trail на партньорите от алианса Nissan.
Всъщност сериозното нововъведение в Talisman е скрито в окачването му и е нещото, отличаващо го от конкурентите. Renault наричат системата си 4Control. При скорост под 60 км/ч задните гуми завиват в посока, обратна на предните, подобрявайки маневрирането в градски условия. При движение с над тази скорост завиването им се ограничава до 2 градуса, този път в еднаква посока с предните, което прави седана много по-стабилен при преминаване през бързи завои.
4Control системата се предлага и с активно окачване, което променя работата на амортисьорите. Посредством клапани те стават по-твърди или по-меки в зависимост от избрания режим. Дори при избор на най-комфортния от петте режима обаче, всички опити на MULTI-SENSE системата остават недостатъчни да помогнат на Talisman да преминава по-безболезнено по "прекрасните" родни междуградски пътища. Това обаче си е наш, роден проблем.
И така, Talisman е тук, за да привлича нови клиенти за Renault с позната рецепта, но с нови подправки.
Атрактивният дизайн, икономичните двигатели и достатъчното място са тези от тях, които всеки може да усети зад волана му. У нас сумата, за която можете да се сдобиете с големия семеен френски седан, стартира от малко над 40 хил. лв.