Изпълнителният директор на Groupe Renault Карлос Гон разкри целия план на Renault в областта на моторния спорт. Събитието се проведе в Renault Technocentre в Гиянкур, Франция.
Renault Sport ще бъде управлявано от две подразделения: Renault Sport Racing и Renault Sport Cars.
Renault Sport Racing ще обхване всички дейности на Renault в областта на моторния спорт, включително Renault Sport Formula One Team, Renault e.dams, Formula Renault 2.0, Renault Sport R.S.01 Trophy, плюс допълнителни клиентски и рали програми. Renault Sport Racing ще покрива дейностите в двете моторспортни бази в Енстоун, Великобритания и Вири-Шатийон, Франция.
Renault Sport Cars, новото име на Renault Sport Technologies, ще управлява развитието и популяризирането на автомобилното портфолио на Renault Sport. Renault Sport е познат в целия свят с превъзходните си „горещи" хечбеци като Megane R.S. и Clio R.S., а също и с ефикасните и достъпни GT версии, включително новия Megane GT. Renault Sport ще развива международната популярност и привлекателността на марката, както и увеличаването на портфолиото с по-големи инвестиции в изследователска и развойна дейност.
Renault ще използва новата структура за две основни функции. Първо, целта е да се промотира марката Renault Sport на по-широка аудитория с помощта на Renault Sport Formula One Team и световната аудитория на Формула 1. На второ място, компанията ще използва Formula E и състезателните активности, Clio Cup например, за да демонстрира имиджа и дизайна на друга част от гамата на Renault, като електрическите автомобили например.
Renault Sport Racing и Renault Sport Cars ще работят съвместно, за да максимизират техническите и търговските синергии. Първата демонстрация на това взаимодействие ще бъде разкрито по време на Гран при на Монако.
Карлос Гон коментира: „Вярваме, че моторният спорт все още възпламенява едновременно въображението на ентусиастите и обикновените шофьори и затова днес лансираме пълна програма в моторния спорт. Формула 1 играе основна роля в опита ни да подсилим популяризацията на гамата на Renault, особено в областите, в които Renault е новак. Естествено, надеждите ни са, че нашият ангажимент към моторния спорт ще има пряко въздействие върху продажбите на Renault Sport. След като утвърдим инженерното развитие в моторните спортове, после можем да позволим то да бъде прехвърлено и комерсиализирано. Засиленият ни ангажимент към моторния спорт стои в основата на стратегията за марката и техническата иновация на Renault."
Създаден е надзорен съвет с председател Карлос Гон, за да бъде гарантирана автономността на работния процес, необходима за вземане на решения в бързите моторни спортове и силно конкурентна среда със стратегическите корпоративни цели и изисквания на Groupe Renault.
Renault Sport Racing ще се ръководи от Жером Стол в ролята му на Президент, подпомаган от Сирил Абитбул като Изпълнителен директор. Renault Sport Cars ще се управлява от Патрис Рати като Изпълнителен директор. Фредерик Васьор се присъединява към семейството на Renault Sport като Състезателен директор, отговорен за спортно-техническите въпроси. Гиьом Боасо, Бранд директор Groupe Renault, ще води маркетинг усилията на групата, за да гарантира изравняване и активиране на състезателните програми с маркетинг стратегията на Renault.
В ядрото на състезателните дейности ще застане новосформираният Renault Sport Formula One Team. Новият Ф1 претендент разчита на шасито Renault R.S.16, разработено и произведено в Енстоун, докато задвижващият тракт Renault R.E.16 ще продължи да се развива във Вири-Шатийон.
Във Ф1 отбора са направени редица ключови назначения, за да се избегне изтичане на квалифициран персонал, което е основополагащо за високите изисквания на Формула 1. Боб Бел е назначен като Ф1 Главен технически директор. Той ще ръководи усилията на Ник Честър като Технически директор за шасито и Реми Тафин като Технически директор за двигателя. Кевин Магнусен и Джолиан Палмър са потвърдени като водещи пилоти на Renault Sport Formula One Team. Те ще бъдат подкрепени от Естебан Окон, който се присъединява като трети и развоен пилот.
По време на събитието, Renault обяви партньорското си портфолио. Партньорът на Renault-Nissan Alliance - Infiniti ще продължи пътуването си във Формула 1, редом с Renault, и ще повиши ангажимента си в спорта чрез специфична технологична програма, съсредоточена върху разработването на системи да възстановяване на енергията от второ поколение (ERS) за Ф1 задвижващия блок, които ще са в полза на всички марки на Renault-Nissan Alliance.
Total и Renault ще разширят своето съществуващо партньорство чрез доставката на широка гама от продукти на Total, специално разработени за Renault Sport Formula One Team.
Renault обяви и нови партньорства с други престижни марки, включително часовникарската премиум марка Bell & Ross, изобретателят на революционни аудио системи Devialet, а също и продължаване на съществуващите връзки с настоящите партньори на Ф1 отбора, включително Microsoft и EMC. Renault ще продължи работните си взаимоотношения с Gravity Motorsports, филиал на Genii Capital Group, който ще запази миноритарно дялово участие във Ф1 отбора. Genii и Gravity работиха неуморно, за да осигурят оцеляването на тима в изключително трудни условия и Renault признава тези усилия, оставяйки Жерар Лопес като почетен директор на тима.
Служителите на Renault Sport Technologies ще минат под шапката на Renault Sport Racing, като мениджмънтът ще остане в ръцете на Жан-Паскал Дос. Новата организация ще позволи на Renault да свърже по-ефикасно различните категории, с които е ангажиран в момента, от рали спорт с Clio R3T, през рали рейд до едномарковите пистови шампионати - Clio Cup и Renault Sport R.S.01 Trophy. Renault ще продължи ангажимента си към едноместните серии Formula Renault 2.0. За повече от 45 години, сериите са дали шанс на видни пилоти и шампиони да започнат кариерата си в моторния спорт и да достигнат до най-високото му стъпало. Към днешна дата, около 60% от настоящите пилоти във Формула 1 са минали през Formula Renault.
Ангажиментът на Renault във Формула Е ще премине под шапката на Renault Sport Racing. Renault се ангажира с шампионата поне до сезон 4 с екипа Renault e.dams. Стратегическото значение на Формула Е за марката Renault е подчертано чрез силата и стабилността на мениджърския екип, съставен от 4-кратния световен шампион във Ф1 Ален Прост и Жан-Пол Дрио. В следващите сезони Renault Sport Racing ще разработи и достави на екипа пълен задвижващ тракт от скоростна кутия и електрически мотор. Целите са амбициозни - спечелване на двете титли при Пилотите и Конструкторите.
Официално бе обявено и създаването на Renault Sport Academy. Целите пред нея са две: откриване на таланти, които могат да бъдат изведени до Формула 1, и осигуряване на възможности за пазарите на Renault да играят активна роля в създаването на състезателното бъдеще на марката, като промотират и следят развитието на своите местни пилоти.
С това съобщение, моторният спорт още веднъж стана неразделна част от идентичността на марката Renault и, в крайна смета, част от ДНК-то на компанията.