Новият Opel Ampera-e – до 150 километра автономен пробег

Новият Opel Ampera-e – до 150 километра автономен пробег

Рюселсхайм. Кои са двата основни въпроса, които предотвратяват превръщането на електрическата мобилност в общоприета възможност за собствениците на автомобили? Опасенията по отношение на пробега са безспорен номер едно, като потенциалните клиенти често се притесняват, че наличният пробег няма да бъде достатъчен за достигане до крайната цел на пътуването им. Opel успешно успя да отстрани всички опасения в тази насока, представяйки революционната нова Ampera-e на международното автомобилно изложение в Париж този месец. Със своя автономен пробег над 500 километра (пробег на електричество, измерен на основата на европейската норма NEDC - New European Test Cycle в километри – над 500 по предварителни данни), звездата на изложението изпреварва своя най-близък съперник в класа, който към момента се движи по пътищата, с най-малко 100 километра. Другият ключов въпрос е свързан с местата, където електрическите автомобили биха могли да се заредят.

Както бе обявено на автомобилното изложение в Париж, заряд с продължителност 30 минути от бързозарядна правотокова зарядна станция с 50 кВт ще добави допълнителни 150 километра автономен пробег (средна стойност, измерена на основата на предварителни NEDC тестове) към капацитета на новото поколение литиево-йонна акумулаторна батерия на Ampera-e. И ако в момента станциите за бързо зареждане може все още да се считат за необичайна гледка, в не толкова далечно бъдеще нещата ще се променят. Германското Федерално министерство за транспорт и цифрова инфраструктура обяви наскоро, че до края на следващата календарна година по продължение на основните магистрални отсечки в страната предстои да бъдат изградени 400 на брой бързозарядни станции в сътрудничество с  компанията, обслужваща местата за почивка, услуги и зареждане с гориво “Tank und Rast”. Освен това германското правителство заяви, че ще инвестира сумата от 300 милиона евро в изграждането на необходимата инфраструктура през следващите години, включително  5 000 бързозарядни и 10 000 нормални зарядни станции, които ще бъдат инсталирани на местата за почивка около главните пътища, търговски центрове, спортни зали и съоръжения, станции за car-sharing и железопътни гари, летища и изложбени центрове в периода до 2020 година. Tова ще спомогне за осигуряването на широк и удобен достъп до възможности за зареждане на автомобили като революционния Ampera-e на Opel.

Наред с Ampera-e, чиято поява по европейските пътища се очаква през пролетта на 2017 година, Opel взе решение и за оборудване на централата на компанията с най-новата по рода си технология за бързо зареждане, инсталирайки правотокова бързозарядна станция с 50 кВт и полу-бързозарядна променливотокова станция с  22 кВт в Рюселсхайм.

"Ampera-e разполага с потенциал да убеди клиентите, които досега не са мислили за покупка на електромобил, че електрическата мобилност вече е възможна и осъществима поради факта, че не се налага да се притеснявате непрестанно за зареждането на акумулаторната батерия", отбеляза главният изпълнителен директор на Opel Group д-р Карл-Томас Нойман по време на церемонията по откриването на бързозарядните станции. "Tова е големият пробив при Ampera-e – благодарение на сензационния по продължителност автономен пробег, можете да шофирате в продължение на няколко дни преди да се наложи да я включите през нощта, докато сте на работа или докато пазарувате".

Пам Флечър, главен изпълнителен инженер на Ampera-e, добави: "Бях щастлива да получа възможността да шофирам новия модел в продължение на няколко месеца  и от моя опит в този период мога да споделя, че на повечето хора ще им се наложи да зареждат само веднъж или два пъти в седмицата", отбеляза Флечър.

Освен посредством правотоковата бързозарядна станция, комплектът акумулаторни батерии на Ampera-e с 60 кВтч може да се зарежда и с помощта на допълнително предлагани домашни зарядни станции, познати също като "wall-box" (стенни агрегати) с 4,6 кВт съгласно стандартните правила в Германия за инсталиране на домашна електрическа мрежа. Освен това Ampera-e може да бъде заредена и на обществени променливотокови зарядни станции в цяла Европа. На тези станции автомобилът ще може да се зарежда или с 3,6 кВт или с 7,2 кВт с помощта на своя бордови преобразувател с монофазен ток.

Разполагайки с автономен пробег съгласно NEDC над 500 километра (предварителни данни) собствениците може почти никога да не срещнат необходимост от зареждане на акумулаторите от 0 до 100 процента, особено като се има предвид, че средният всекидневен пробег в момента възлиза на 60 километра.  Гъвкавата стратегия за зареждане, която Opel предвижда при Ampera-e, дава възможност и за зареждане на новия електромобил с ток от стандартната домакинска електрическа мрежа с 2.3 кВт, с което се гарантира с абсолютна сигурност, че всеки ще може да зареди своя електромобил с максимално удобство.

Но Ampera-e може да предложи много повече от изключителна продължителност на автономния пробег и нарастващ брой решения за зареждане на акумулаторните батерии. Новият модел осигурява удоволствие зад волана и динамика, сравнима с тази при спортните автомобили. Динамичните характеристики на тяговия електродвигател се равняват на 150 кВт/204 к.с. и превръщат ускорението от място и движението по магистрала в две от главните предимства на Opel Ampera-e. Компактният електромобил има ускорение от 0 дo 50 км/ч за 3.2 секунди, а тъй като големият комплект акумулаторни батерии с 60 кВтч е вграден интелигентно в пода на каросерията, автомобилът предлага изобилно пространство за петима пътници и багажен капацитет, сравним с този на компактен модел с пет врати. Освен това оборудването на Ampera-e включва типичната за марката Opel отлична комуникационна свързаност благодарение на системата OnStar и възможността за интегриране на смартфон функциите в автомобила.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички