Opel Ampera-e прави революция: 400 км автономен пробег

Opel Ampera-e прави революция: 400 км автономен пробег

Opel Ampera-e най-накрая ще отстрани най-големия недостатък на електрическите автомобили от гледна точка на масовия потребител – опасенията за оставащия пробег. Според изискванията на изпитателния цикъл NEDC (New European Driving Cycle – актуалният стандартен метод за сравнение на автономния пробег при различни модели автомобили), новият електромобил от Рюселсхайм е в състояние да премине значително отвъд магическата бариера от 400 километра с едно зареждане (пробег при движение с изцяло електрическа енергия, измерен в съответствие с изискванията на NEDC в километри: >400; по предварителни данни). Това постижение поставя новия електрически компактен модел Opel с голяма преднина на върха в неговия пазарен сегмент. За сравнение, BMW i3, оборудван с предлаганата допълнително голяма акумулаторна батерия с 33 кВтч е в състояние да измине само 300 километра в цикъла NEDC (New European Driving Cycle), автономният пробег на Nissan Leaf възлиза на 250 километра, при Renault Zoe той е 240 километра, а при VW e-Golf - 190 километра. Със своя най-малко 30 процента по-продължителен автономен пробег от най-близкия конкурент, Opel Ampera-e прави истинска революция в електрическата мобилност. Разбира се максималният автономен пробег при всекидневна употреба се отклонява от стойностите, измерени според NEDC. В практиката, фактори като пътните характеристики, атмосферните условия, индивидуалният стил на шофиране или допълнителният товар водят до промени в продължителността на автономния пробег. Независимо от това Ampera-e е в състояние без усилие да измине над 300 километра при средностатистически условия на реална всекидневна експлоатация. Новото предложение на Opel на пазара ще отпразнува своята световна премиера в рамките на световното автомобилно изложение в Париж (дни за широката публика – 1-16 октомври) на щанда на марката 501 в палата 5-2.

“С новата Ampera-e ние предлагаме на пазара електромобил, подходящ за всекидневна употреба. Той осигурява продължителен автономен пробег и ще се предлага от пролетта на следващата година. Opel Ampera-e не е предмет на екологичен лукс, не е високотехнологична играчка и не е предназначен единствено да бъде втори автомобил в семейния автопарк. С него Opel демонстрира ясно, че електрическата мобилност може да бъде достъпна за много по-широка потребителска аудитория  благодарение на прилагането на най-новаторските технологии – чрез Ampera-e марката Opel демократизира и електрическата мобилност,” сподели с ентусиазъм главният изпълнителен директор на Opel д-р Карл-Томас Нойман.

Но дългата 4.17 метра Ampera-e впечатлява не само със своите отлични показатели по отношение на автономния пробег. Моделът предлага също и достатъчно вътрешно пространство за удобно настаняване на до петима пътници, както и багажен обем в размер на 381 литра, което е значително повече от средното при модели със сравнима външна дължина. Tози впечатляващ простор е станал възможен благодарение на интелигентното разположение на десетте акумулаторни модула. Целият комплект акумулаторни батерии е поместен в пода и запълва точно формите на каросерията, с което гарантира максимално добро оползотворяване на обемите без прахосване на пространство. Комплектът акумулаторни батерии е съставен от 288 на брой литиево-йонни клетки, а общият капацитет на разработената в сътрудничество с LG Chem система възлиза на 60 кВтч.

Удоволствие от шофирането – след динамичния спринт следва оползотворяване на излишната енергия

Новият Opel Ampera-e въодушевява сетивата със своето динамично ускорение, сравнимо с това при спортните автомобили. Максималният въртящ момент от 360 Нм е в основата на наелектризиращия темперамент на новото предложение на пазара от Opel. Моделът стартира с лекота както от място (като например на светофари), така и при движение с висока скорост на магистрала – две от най-силните страни на Opel Ampera-e. Компактният модел се ускорява за 3.2 секунди от 0 дo 50 км/ч, а междинното ускорение от 80 дo 120 км/ч, което е особено важно в режим на изпреварване, се извършва с лекота само за 4.5 секунди (предварителни данни). Максималната скорост на новия модел е електронно ограничена на 150 км/ч с оглед на осигуряването на по-продължителен цялостен пробег с едно зареждане. Максималната мощност на електричското задвижване е еквивалентна на 150 кВт/204 к.с.

Opel Ampera-e прави революция: 400 км автономен пробег 

Но това не е всичко, което новата Ampera-e може да предложи – революционният електромобил е в състояние да се движи плавно и почти безшумно, като при това може да зарежда своите акумулатори в движение. За целта водачът трябва просто да отнеме газта в нормалния режим на движение “Drive” - Ampera-e преминава автоматично в режим на енергийна рекуперация и оползотворява излишъка от енергия с помощта на задвижващия електромотор, който поема ролята на електрогенератор. Спирачният момент на двигателя се увеличава при преминаване в режим “Low”, с което водачът може да увеличи степента на рекуперация на енергията. Освен това, той може да избере и режима “Regen on Demand” за максимална степен на оползотворяване на енергийния излишък чрез планка в задната част на волана. В режим “Low/Regen on Demand” спирачният момент на двигателя/генератора е толкова висок, че прави ненужна употребата на спирачния педал за пълно спиране в нормални условия на движение. Благодарение на това, движението на Ampera-e може да бъде контролирано изцяло с помощта на педала на газта (т. нар. „One Pedal Driving”). Разбира се, спирачният педал ще продължи да влиза в употреба при необходимост от рязко и бързо спиране или аварийна ситуация. Първоначалните симулирани поведенчески модели на шофиране показват, че водачите ще могат да увеличат продължителността на автономния пробег с до пет процента в сравнение с режима “Drive” при използване на подхода за управление на задвижването единствено с педала на газта (“One Pedal Driving”) ии съответната пълна степен на рекуперация на енергията в условия на типичен натоварен градски трафик с често тръгване и спиране.

Пълна свързаност – система Opel OnStar и смартфон интеграция

Oтличната цифрова свързаност е неделима част от всяка устойчива концепция за мобилност. Новата Ampera-e разполага както с най-новото поколение инфоразвлекателни системи IntelliLink, така и с Opel OnStar – отличената с многобройни награди система за персонална комуникация и мобилни услуги, която осигурява мощна Wi-Fi точка за достъп до интернет за до седем мобилни устройства на борда (в зависимост от пазара). Съвместимите с Apple CarPlay и Android Auto системи IntelliLink отварят вратите на Ampera-e за света на смартфоните, давайки възможност на пътниците да получат пълен достъп до тяхната любима музика, както и до възможността за възпроизвеждане на поточно видеосъдържание и филми.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички