Изглежда, че Porsche успяха да избегнат бедствена ситуация в сериите по издръжливост за момента. Въпреки последните победи за екипа на Марк Уебър, те продължават да са в догонваща позиция спрямо съотборниците си Нийл Яни, Марк Лийб и Ромен Дюма, както и спрямо двата най-добри екипа на противниците си от Audi и Toyota. До момента сезонът за бившия пилот на Формула 1, Тимо Бернхард и Брендън Хартли е изпълнен с липса на късмет, след като те записаха първите си значителни точки, едва с победата си на "Нюрбургринг" – четвъртият от общо деветте кръга на шампионата. А потенциала да го направят имаха още на първата писта за 2016 година. В интервю за Porsche, направено в музея им, Уебър сподели как се чувства вече близо до края на сезон 2016 и заяви, че отборът му е най-добрият в шампионата.
"Победа можехме да имаме още в началото на сезона. Имахме преднина от 45 секунди на "Силвърстоун" преди инцидента на Брендън. Падна доста напрежение върху нас след случилото се. Съотборникът ни, който Брендън удари от GTE-am класа, изостана доста. Но какво да се прави – винаги трябва да предвиждаме нещата. Начинът, по който Брендън се справя тази година е много по-добър, от много по-висока класа. В Белгия пък спукахме два пъти гума, а когато се появиха проблеми в скоростната кутия тотално шансовете ни умряха. Това, което се случи на "Льо Ман" ни довърши психически. Много е трудно, когато не отбележиш никакви точки, а си можел да запишеш и максималните. Бяхме достатъчно бързи и бяхме в позиция да спечелим", сподели Уебър.
"Предизвикателство е завръщането ми на "Льо Ман" всеки път. Със сигурност имам смесени емоции към нея. Не си лягам с мисли за това естествено, но седмицата там винаги ми се струва много дълга. Предпочитам по-кратките състезания, не толкова, защото са по-напрегнати, а защото просто са по-бързи. На "Льо Ман" не можеш да поддържаш онази висока скорост 24 часа, която можеш при шестчасовите състезания", коментира състезателят.
Относно състоянието на Porsche, той бе непоколебим: "Ние сме най-добрите. Абсолютно. Не е арогантност – ние просто знаем, че можем да направим страхотни неща. Гордеем се много от последните няколко състезания, където сме безпогрешни. Някои екипи са по-добри от други, но това е нормално – огромен отбор сме. Има условия, които не можем да предвидим, някои сценарии, от които идват грешки, но ако погледнем цялостно, има защото нашият отбор да е първи в класирането".
При конструкторите Porsche се радват на убедителна преднина от 47 точки спрямо Audi, а Toyota са на трето място, със 101 точки след лидерите. При пилотите екипът на Яни, Лийб и Дюма води с 37.5 точки спрямо Ди Граси, Дювал и Джарвис от Audi, с 38 точки от Кобаяши, Конуей и Саразин с Toyota и с 51.5 точки от Уебър и компания.
Марк вече навърши 40, а с 35-годишния Бернхард, Хартли е единствения млад пилот на екипа, управляващ Porsche номер 1. Нормални въпроси относно сигурността на пилотските места за първите двама няма как да не излязат наяве: "Следващата година изглежда чудесна за нас. Аз, Тимо и Брендън сме добър екип и имаме нужната скорост".
Уебър не потвърди категорично, че догодина ще продължи работата си с Porsche, но с иронична усмивка, заяви: "Да, да, ще бъда тук".
От сезона в Световния шампионат по издръжливост остават още три кръга, следващият от които е през този уикенд – "6-те часа на Фуджи". Шансовете Уебър, Хартли и Брендън да завършат сезона в топ 3 все още са големи, а както виждаме от интервюто, бившият пилот на Ф1 знае, че дори след една не толкова задоволителна година, следва друга. Както и нова възможност да се справи с целите, които не е успял да постигне.
И докато тази година титлата няма да отиде в неговия автомобил, може да си припомним, че точно преди година той стана световен шампион на същата писта, на която излиза и в неделя.
Снимки: FIA WEC