Гледай на живо

Александър Томаш и Иван Турицов разкриват очакванията си за дербито срещу Лудогорец

Марк Уебър даде оценка за работата на Porsche

Марк Уебър даде оценка за работата на Porsche

Изглежда, че Porsche успяха да избегнат бедствена ситуация в сериите по издръжливост за момента. Въпреки последните победи за екипа на Марк Уебър, те продължават да са в догонваща позиция спрямо съотборниците си Нийл Яни, Марк Лийб и Ромен Дюма, както и спрямо двата най-добри екипа на противниците си от Audi и Toyota. До момента сезонът за бившия пилот на Формула 1, Тимо Бернхард и Брендън Хартли е изпълнен с липса на късмет, след като те записаха първите си значителни точки, едва с победата си на "Нюрбургринг" – четвъртият от общо деветте кръга на шампионата. А потенциала да го направят имаха още на първата писта за 2016 година. В интервю за Porsche, направено в музея им, Уебър сподели как се чувства вече близо до края на сезон 2016 и заяви, че отборът му е най-добрият в шампионата.  

"Победа можехме да имаме още в началото на сезона. Имахме преднина от 45 секунди на "Силвърстоун" преди инцидента на Брендън. Падна доста напрежение върху нас след случилото се. Съотборникът ни, който Брендън удари от GTE-am класа, изостана доста. Но какво да се прави – винаги трябва да предвиждаме нещата. Начинът, по който Брендън се справя тази година е много по-добър, от много по-висока класа. В Белгия пък спукахме два пъти гума, а когато се появиха проблеми в скоростната кутия тотално шансовете ни умряха. Това, което се случи на "Льо Ман" ни довърши психически. Много е трудно, когато не отбележиш никакви точки, а си можел да запишеш и максималните. Бяхме достатъчно бързи и бяхме в позиция да спечелим", сподели Уебър.

"Предизвикателство е завръщането ми на "Льо Ман" всеки път. Със сигурност имам смесени емоции към нея. Не си лягам с мисли за това естествено, но седмицата там винаги ми се струва много дълга. Предпочитам по-кратките състезания, не толкова, защото са по-напрегнати, а защото просто са по-бързи. На "Льо Ман" не можеш да поддържаш онази висока скорост 24 часа, която можеш при шестчасовите състезания", коментира състезателят.

Относно състоянието на Porsche, той бе непоколебим: "Ние сме най-добрите. Абсолютно. Не е арогантност – ние просто знаем, че можем да направим страхотни неща. Гордеем се много от последните няколко състезания, където сме безпогрешни. Някои екипи са по-добри от други, но това е нормално – огромен отбор сме. Има условия, които не можем да предвидим, някои сценарии, от които идват грешки, но ако погледнем цялостно, има защото нашият отбор да е първи в класирането".

При конструкторите Porsche се радват на убедителна преднина от 47 точки спрямо Audi, а Toyota са на трето място, със 101 точки след лидерите. При пилотите екипът на Яни, Лийб и Дюма води с 37.5 точки спрямо Ди Граси, Дювал и Джарвис от Audi, с 38 точки от Кобаяши, Конуей и Саразин с Toyota и с 51.5 точки от Уебър и компания.

Марк вече навърши 40, а с 35-годишния Бернхард, Хартли е единствения млад пилот на екипа, управляващ  Porsche номер 1. Нормални въпроси относно сигурността на пилотските места за първите двама няма как да не излязат наяве: "Следващата година изглежда чудесна за нас. Аз, Тимо и Брендън сме добър екип и имаме нужната скорост".

Уебър не потвърди категорично, че догодина ще продължи работата си с Porsche, но с иронична усмивка, заяви: "Да, да, ще бъда тук".

От сезона в Световния шампионат по издръжливост остават още три кръга, следващият от които е през този уикенд – "6-те часа на Фуджи". Шансовете Уебър, Хартли и Брендън да завършат сезона в топ 3 все още са големи, а както виждаме от интервюто, бившият пилот на Ф1 знае, че дори след една не толкова задоволителна година, следва друга. Както и нова възможност да се справи с целите, които не е успял да постигне.

И докато тази година титлата няма да отиде в неговия автомобил, може да си припомним, че точно преди година той стана световен шампион на същата писта, на която излиза и в неделя.

Снимки: FIA WEC

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички