Новото поколение i20 R5 ще направи първата си публична изява, този уикенд 23-25 юни, като откриваща етапите кола на рали "Ипър" – петия кръг на Европейския рали шампионат (ERC) тази година. Докато от състезателния отдел на Hyundai Motorsport се подготвят за важния момент, шефът на отборите Мишел Нандан споделя очакванията си за предстоящото рали и с какво белгийското събитие е важно за развитието на автомобила.
Нандан даде обширно интервю, на което говори за много от нещата свързани с новата кола, тестовете, които се водят вече няколко месеца, времето за хомологацията и важността на рали Ипър, като заяви: "Това, че ще бъде първата поява на новия автомобил пред публика, рали фенове и бъдещи клиенти е много важно за нас, но е и значимо събитие за историята на Hyundai Motorsport. Участието ни в това състезание е отделно от WRC програмата ни, което е основен фокус за нас за последните четири години. За рали "Ипър" акцентираме върху Новото поколение i20 R5, първата Hyundai Motorsport кола, изработена за клиентите. Това е много важен проект за компанията, не само заради представянето ни пред клиентите, но и достигането на марката Hyundai до повече фенове на автомобилния спорт. С този нов автомобил ще можем да изградим по голям профил на високотехнологичните инженерни способности на производителя, като се състезаваме в нови шампионати, нови държави и пред нови фенове".
Относно тестовете и количеството километри изминати от новата кола на отбора, той добави: "До този момент сме изминали над 3000 км с Новото поколение i20 R5, на чакъл и асфалт. Като отбор сме там, където сме планирали да бъдем на този етап от проекта. При първоначалните тестове се фокусирахме върху надеждността на автомобила, преди да преминем към управлението му. Тестовият ни пилот Кевин Абринг използва своя опит, придобит от другите R5 коли, за да помогне при изграждането на автомобил, подходящ за много пилоти, участващи в различни шампионати, където присъства този клас. Тестовете са само част от разработването на колата, което е неизменен етап от проекта. Дизайнери, инженери и механици положиха големи усилия, за да придържат проекта към установения график. Успешен уикенд на "Ипър" ще бъде като заслужена награда за целия екип".
Мишел също така обясни и защо точно рали Ипър е било избрано като първо за новия модел: "Има различни причини, защо точно това рали е от такова значение за проекта на Новото поколение i20 R5. ERC е ключов шампионат за R5 категорията, а рали "Ипър" е един от най-големите уикенди за сезона. Това е известно събитие, което винаги привлича голям стартов списък, с голям интернационален интерес и е добро място да се покаже автомобила за пръв път. Имаме огромен интерес към проекта, но потенциалните клиенти искат да видят как колата се представя по трасетата. Рали "Ипър" ще е първият път, в който новият автомобил ще се движи по пътищата на бъдещите ѝ конкуренти и хората ще започнат да ни сравняват със сегашните ERC отбори. Зрителите ще имат шанс да видят прогреса, постигнат до този момент, като в същото време това рали е поредната част от програмата по разработване на колата".
На финала Нандан обяви какво е бъдещето за колата и какви са следващите стъпки в нейното развитие преди да бъде официално хомолигирана по-късно през годината: "Имаме още планирани тестове преди хомологацията. За тестовия екип основната цел е да се извлече максималното от целия пакет на колата. Той има и задачата да превърне Новото поколение i20 R5 в успешен дългосрочен проект. За да постигнем това, започнахме да наемаме инженери, които ще продължат с усъвършенстването на проекта, ще помагат на отборите, докато отдел "Продажби" се подготвя да срещне нуждите на клиентите, веднъж щом колата започне да се състезава".