Испанският пилот на Repsol Honda – Дани Педроса заяви, че причината за трудностите, които той изпитва през сезона и невъзможността му да се представя наравно с неговия съотборник Марк Маркес се крие в това, че дизайнът и настройките на мотора са направени изцяло по вкуса на Марк.
Педроса се намира на четвъртата позиция в генералното класиране, като има записани два подиума в Аржентина и Испания, докато Маркес е водач и има на сметката си вече две победи през сезона. През зимата, отборът на Honda взе решение в последния момент да промени дизайна на своя двигател, а точно тази промяна се случи в огромна част, защото Маркес поиска тя да се случи. Тогава Марк заяви, че това е изискване от двамата заводски пилоти, но сега Дани потвърди, че лично той не е имал нищо общо с взетото решение и сега трудностите, които изпитва са резултат от настройването на мотора единствено по вкуса на Маркес:
"В крайна сметка ние сме с ограничена възможност за настройките и дизайна на мотора и двигателите, но от тези, с които разполагаме, лично аз не бих ги използвал ако имах правото на избор", заяви Дани и допълни: "Когато избирахме конфигурацията на мотора аз вече знаех, че ще бъде трудно. Още през ноемрви знаех как ще се държи мотора в бъдеще. Но нещата са такива. Изборът на мотора бе изцяло на Маркес и аз нямам нищо общо с него. Към настоящия момент, той е напред в класирането и то заслужено. Моторът му допада, адаптира се по-добре към него, а аз имам сериозни трудности. Това е очевидно и е нещо, което може да видите по класирането и по начина, по който двамата караме".
Педроса не пропусна да коментира и проблемите, които изпитват пилотите от сателитните отбори на Honda, което е още едно доказателство относно това, че моторът на Honda е създаден изцяло по вкуса на Маркес. Кал Кръчлоу от отбора на LCR Honda спечели шестото място в Испания, което бе най-добрия резултат за пилот с мотор Honda, разбира се като изключим тези на Педроса и Маркес:
"Като пилот трябва да мислиш и за отбора, а не само за себе си. Ако погледнете останалите състезатели с мотори Honda, то те са много по-далеч отколкото бяха преди 2-3 години, когато Щефан Брадъл и Алваро Баутиста редовно се класираха четвърти или пети. Сега те се борят за десетата позиция или дори по-назад, така че трябва да се опитаме да подобрим ситуацията и при тях".