Испанският пилот на Suzuki в MotoGP – Маверик Винялес заяви, че очаква да използва новото и ревизирано шаси на отбора още за предстоящия кръг от шампионата в Холандия на пистата "Асен", след като по време на теста в понеделник след последното състезание в Барселона успя да запише достатъчен брой обиколки и то с много добро и стабилно темпо.
Винялес завърши трети в теста, след като той и отбора му решиха да изпозлват настоящата и новата версия на мотора им, за да успеят да направят директно сравнение на пистата. В интервю за медиите, Маверик каза, че е останал много доволен от свършената работа и от представянето на новото шаси, но все пак призна, че е било твърде рисковано да го използват още в състезанието в Барселона:
"Наистина съм много щастлив, защото успяхме да поработим върху новото шаси, като в същото време го сравнихме с настоящото. Основният ни фокус бе да видим разликите между двете що се отнася до тяхното използване на гумите и честно да ви кажа – направили сме доста голям скок напред. Новата конфигурация на мотора се грижи много по-добре за гумите и ми доставя по-добро сцепление, което пък ми помага да затварям завоите по-добре и имам възможност да не използвам цялата газ всеки път. Например, с новото шаси мога с доста по-малко газ да завивам по-добре, което означава, че вече не е нужно да пързалям мотора за да успявам да затворя завоите".
Маверик бе попитан дали ще използва новата машина още в следващото състезание в Холандия, при което той заяви: "О да, смятам, че ще опитаме точно това".
Винялес не пропусна да коментира и проблемите, които отборът на Suzuki изпитва при високи температури. Той завърши четвърти в неделя на 18 секунди зад победителя Валентино Роси, след като задната му гума почти се беше разпаднала. Винялес бе най-бързият пилот в петък и събота, но самият той признава, че проблемите с мотора при горещи температури трябва да бъде разрешен, ако иска да се бори за победите: "Нямам представа защо, но при високи температури моторът започва да се държи кошмарно. Когато имам добро сцепление, както бе в събота например, в първата обиколка с нови гуми мога да правя чудеса. Но веднага щом сцеплението намалее, започвам да изпитвам трудности, а моторът започва да се пързаля страшно много".
В края младият испанец заяви, че това е проблем от дълго време, а не еднократен, който се е появил в близкото минало: "Основният ни проблем е, че предницата на мотора е страхотна, но в задната част нямаме толкова добро сцепление. Още през миналия сезон казах на отбора си същото нещо, но шасито се е променило съвсем леко от този момент".