Автомобилът на Porsche с номер 2, който престоя повече от час в бокса на производителя в началните часове от тазгодишното издание на "24-те часа на Льо Ман", се завърна на пистата без екипът, съставен от Тимо Бернхард, Бренъдн Хартли и Ърл Бамбер, да загуби желанието си за победа. Може би целта им, когато започнаха да настигат лидерите шест часа след старта на състезанието, е била по-ниска от победа, но 85-ото издание на най-бляскавото състезание от сериите "Льо Ман" затвърди мита, че в автомобилните спортове всеки може да спечели.
Точно час и пет минути победният автомобил се наложи да остане в бокса за смяна на предното окачване след обиколка номер 59. Надеждите за най-високото стъпало на подиума в този момент – 3 часа и половина след старта, изглежаха илюзорни за всички.
"Всичко вървеше добре, но изведнъж нещо в предната част на автомобила се счупи. Екипът върши чудесна работа по колата в момента и за нас главна цел остава да вземем поне точки в класирането при конструкторите", сподели Хартли, докато по автомобила му все още се извършваха поправки.
Общо 19 бяха загубените обиколки за периода, през който автомобилът бе в бокса, спрямо лидера, който в този момент бе фаворитът Toyota с номер 7.
По време на "почивката за пилотите" Porsche с номер 2 се смъкна до 56-ото място в генералното класиране.
Въпреки че общо 11 автомобила се оттеглиха от състезанието, победителите спечелиха само 6 позиции от отборите, които не можеха да продължат. Всяко друго спечелено място бе резултат от изпреварвания на пистата.
На обиколка номер 78 дефицитът на победителите бе нараснал в размер на час и 24 минути спрямо лидера, който за кратко бе станал другият прототип на Porsche. В същото време отборът на Джеки Чан в Oreca с номер 38, който в крайна сметка финишира втори, бе с преднина от час, четири минути и 15 секунди.
Най-бързата обиколка (85-ата) на победителите по време на състезанието бе направена за 3:19.782 минути, а зад волана бе Брендън Хартли. Въпреки последния стинт, с който излязоха на първата позиция в края на състезанието, автомобилът нито веднъж не направи обиколка под 3 минути и 20 секунди.
При 112-ата обиколка Porsche с номер 2 изпревари първия лидер – този в най-ниския GTE Am клас, заемайки 35-ата позиция.
20 обиколки по-късно Ърл Бамбер вече бе изпреварил и лидера в GTE Pro клас, до който стигна след 11 други изпреварвания. На 131-ата обиколка той вече заемаше 21-ата позиция.
С 214-ата си обиколка за първи път, откакто бе открит проблема в автомобила, той отново заемаше място в топ 10.
След още 80 обиколки прототипът за първи път смали изоставането си под един час – 59:57.825 минути, заемайки петата позиция в общата подредба.
По време на 319-ата обиколка лидерите от Porsche с номер 1 трябваше да се откажат след техническа повреда, като в този момент автомобилът бе управляван от Андре Лотерер. Той бе инструктиран да докара моментално колата до боксовете, но използвайки единствено енергията от батериите в автомобила. Пътят, който трябваше да измине обаче, бе 12 км. След вторите инструкции той направи многобройни опити да рестартира автомобила, който бе начело в продължение на 164 обиколки и държеше преднина от 13 обиколки спрямо най-близкия си конкурент. В този момент единствената надежда от Porsche за победа бе съсредоточена в прототипа с номер 2.
7:22.854 минути бе изоставането на Porsche с номер 2 от Oreca с номер 38 на Джеки Чан Рейсинг, след като съотборниците им се оттеглиха. От въпросния пасив Porsche спечелиха две минути и половина от пита на Oreca в края на 319-ата обиколка.
Тимът на Джеки Чан остана на върха в продължение на 29 обиколки. Средно по 10 секунди на обиколка Porsche наваксваха спрямо лидерите в клас LMP2.
Изпреварването за първата позиция дойде в 348-ата обиколка благодарение на Тимо Бернхард. 19 часа и 23 минути, след като надеждите им за победа бяха стъпкани, Porsche с номер 2 бяха лидер в "24-те часа на Льо Ман".
Общо 20 обиколки победителите държаха първата позиция за цялото състезание, като всички те бяха именно финалните обиколки. В сравнение с това, въпреки че миналата година Porsche откраднаха победата от Toyota в последната обиколка, преди това имаха 51 обиколки начело.
Тимо Бернхард, Брендън Хартли и Ърл Бамбер донесоха 19-ата победа в историята на Porsche на "Льо Ман". Това бе и третата последователна победа на легендарната френска писта за конструктора, като всяка от тях бе печелена от различен екип.
С успеха си на "Льо Ман" триото вече държи лидерството в класирането при пилотите на световните серии по издръжливост. Тимът пристигна във Франция с изоставане от 17 точки на втората позиция, но си тръгна с актив от 21 точки като лидер, благодарение на факта, че в Льо Ман точките са двойни на останалите кръгове.