Екипът на Porsche с номер 2, съставен от Тимо Бернхард, Брендън Хартли и Ърл Бамбер достигнаха до трета поредна победа за конструктора в 85-ото издание на "24-те часа на Льо Ман" и обща 19 в историята на шампионата, след като вчера автомобилът прекара повече от час в бокса за смяна на предната ос. Това се случи още четири часа след старта, когато никой не очакваше, че това може да се окаже и победителят в една от най-известните моторни надпревари в света.
Лидерите се смениха пет пъти, а победителите поеха водачеството час и пет минути преди края, след като съотборниците им с прототипа с номер 1 се оттгелиха заради технически проблем. Подобни проблеми отказаха и почти всички останали екипи от най-високия клас LMP1, които въпреки бързината си, се оказаха недостатъчно надеждни за 24-часовото предизвикателство.
Фаворитът на Toyota с номер 7, който постави невероятен рекорд по време на квалификацията и стартира от полпозишън, се сбогува с мечтата си за победа още през нощта, когато бе установен проблем със съединителя. Хибридната система в японската кола с номер 8 пък ги лиши от победа, но те бяха единственият друг отбор, който успя да финишира в най-високия клас освен победителите - на деветата позиция. Третата кола на Toyota се отказа след контакт с пилот от отбора на Менър в клас LMP2.
Още при първата обиколка пък последният екип в клас LMP1 на ByKolles започна да пуши заради една от задните си гуми, а до края на първия час те сложиха край на участието си на "Льо Ман". Porsche с номер 2 излезе начело през нощта, но остана на първата позиция едва няколко часа преди проблемите да застигнат и него.
На второто и третото място на подиума се качиха двата най-добри екипа от клас LMP2 с автомобили Oreca. С минимално изоставане спрямо Porsche останаха Оливър Джарвис, Тома Лоран и Хо-Пин Тунг с Джеки Чан Рейсинг, а зад тях финишираха Нелсиньо Пикет, Матиас Беш и Давид Хайнемейер. Въпреки че третият автомобил получи 13 наказания за цялото състезание, скоростта им бе постоянна и успяха да се качат на подиума. За това помогна и инцидентът в последния час на прекия им конкурент Alpine за последното място на почетната стълбица.
До последно остана интригата в клас GTE Pro, където в последната обиколка Джони Адам с Aston Martin атакува успешно първата позиция в класа, а Джордан Тейлър, който бе лидер за голяма част от времето усети разочарованието след като автомобилът му Chevrolet Corvette спука гума в последната обиколка.
Първите три места в последния, аматьорски GT клас бяха заети еднолично от Ferrari 488 GTE, който пребори Ford, Corvette и Aston Martin.
За победителите това е първият успех на "Льо Ман", с изключение на Ърл Бамбер, който повтаря победата си от 2015 година. Той дойде в екипа, замествайки Марк Уебър, който сложи край на кариерата си в края на миналия сезон.
Toyota пък се опитаха да минимизират загубите от миналогодишния финал, при който победата им се изплъзна в последния момент, като въведоха и трети автомобил за 24-часовия гвоздей на сезона, но и това не бе достатъчно, за да се поздравят с първата си победа на "Льо Ман".