Хонда и Мерцедес са кандидати за снабдяването на Формула 1 отбора Заубер със задвижваща единица за сезон 2018, ако тимът приключи отношенията си с Ферари, потвърди шефът на отбора Мониша Калтенборн.
С изключение на четирите сезона, през които швейцарският отбор бе под собствеността на BMW (2006 - 2009), малкият тим се доверяваше главно на Ферари още от 1997 година. Въпреки дългото сътрудническво обаче Заубер преценяват останалите си възможности за идния сезон.
След изказването на Калтенборн слуховете, че Макларън ще прекратят отношенията си с Хонда, а Заубер ще заемат тяхното място, се засилиха.
Попитана дали тимът вече се е свързал за разговори с Хонда, Калтенборн отговори, че са проведени дискусии, но решение все още не е взето.
"Знаем, че скоро трябва да направим обаждането към някой от производителите. Колкото по-рано го направим, толкова по-добре за развитието ни", допълни тя.
Откъм финансова гледна точка двигателят на Макларън е по-изгодна сделка в сравнение със стария мотор на Ферари, а в случай, че Макларън предприемат стъпката и скъсат с Хонда, последните незабавно ще трябва да потърсят нов отбор.
За разлика от Макларън като част от сделката между Хонда и Заубер може да присъства клауза за взимането на японски пилот, протеже на Хонда, в академията на тима, което ще смекчи част от цената на двигателя.
Друга опция е двигателят на Мерцедес. Новият пилот на Заубер Паскал Веерлайн е част от академията на Сребърните стрели. Неговото място обаче надали ще бъде особено сигурно занапред, след като той не успя да завърши първото състезание от сезон 2017 заради нивото си на физическа подготовка. Германецът претърпя катастрофа в края на януари в Състезанието на шампионите, от която все още се възстановява и заради която пропусна официалните тестове във Формула 1.
Крайната дата, поставена от ФИА, за да съобщят отборите с какъв двигател ще са през следващия сезон, е 6 май.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg