Сезон 2017 във WRC се очаква да бъде най-оспорваният от 15 години насам

Сезон 2017 във WRC се очаква да бъде най-оспорваният от 15 години насам

Сезон 2017 в Световния рали шампионат може да бъде един от най-оспорваните в историята на шампионата, по думите на мениджърите на топ отборите в момента.

M-Sport и Toyota си поделиха по една победа до момента, въпреки че M-Sport имат само техническа подкрепа от Ford, но не и пълна заводска такава, а пък за Toyota това е дебютна година след 17-годишното им отсъствие в рали формата.

Дотук двама претенденти в лицето на победителите – Яри-Мати Латвала и Себастиен Ожие.

Скоростта обаче бе налагана през повечето време от трети пилот – Тиери Нювил с Hyundai, който спечели 12 етапни победи – два пъти повече от всеки друг, но имаше нещастието да участва в две катастрофи, които изпариха възможността му сега да бъде лидер в класирането.

Шефът на M-Sport Малкълм Уилсън смята, че топ отборите са много по-близо един до друг, повече от когато и да било в последните две десетилетия.

"Това е най-вълнуващият сезон, откакто аз съм начело на отбор във WRC. С новите регулации тази година е невероятно да видиш колко близо един до друг са пилотите", сподели Уилсън.

Макинен се съгласи с Уилсън, а мениджърът на Hyundai Мишел Нандан заяви, че дължи отмъщение за двете изпуснати победи от началото на сезона.

"Междувременно, мисля, че това е правилният момент на започна книга със свои афоризми – въпросът не е колко далеч падаш, а колко високо ще се оттласнеш след това", допълни изказването си Нандан.

Единственият отбор с едва една етапна победа е Citroen, а тя е благодарение на Стефан Лефевр. 

В последните години в най-високия ешелон на рали шампионата имаше ясно изразен фаворит за победа и титла в лицето на Себастиан Льоб и Себастиен Ожие, представяйки силните отбори на Citroen и Volkswagen.

Последният път, когато имаше двама или повече претенденти с реални възможности за титлата не бе скоро. В късните 90 години и началото на новия век обаче Ford, Peugeot, Citroen, Mitsubishi и Subaru създават достатъчно добри машини, докато играчи като Seat, Skoda и Hyundai също успяват да отправят предизвикателство към тях. Това са златните години на рали емоциите, а кулминацията е 2001 година, която може да се каже, че до момента е най-страхотната в модерната история на рали спорта. Не по-малко от четирима първокласни пилоти в борба за титлата, чиято разлика през целия сезон е в рамките на няколко секунди, а интригата се разплита в горите на Уелс.

Ричард Бърнс, Колин Макрей, Томи Макинен и Карлос Сайнц мечтаят да спечелят състезанието, а с него и шампионата, но един от завоите скоро слага край на надеждите на Колин и след удар е принуден да се откаже от втората титла. В крайна сметка печели Бърнс, известен с гладкия си и премерен стил на каране, което е необичайно за млад пилот. По времето на последния етап Бърнс увеличава преднината си на три минути и въпреки, че много от шампионатите са разрешавани именно в Уелс, този докосва сърцата на хората най-силно. След горчива битка за победата, излизайки от колата си Бърнс вижда своя баща и сълзите му стават неконтролируеми.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички