MotoGP коментар: какво научихме от тестовете в Малайзия

MotoGP коментар: какво научихме от тестовете в Малайзия

Три различни конструктора оглавиха трите тестови дни на "Сепанг" миналата седмица. Кейси Стоунър напомни за себе си още през първия ден, но той вече бе започнал работата си там като тестови пилот на Ducati няколко дни по-рано и имаше известно предимство. На втория ден Андреа Яноне изненада с най-доброто си време на новата си машина Suzuki, а след като Маверик Винялес ги дебнеше в първите два дни, завърши първия официален за 2017 година тест на "Сепанг" с Yamaha, оглавявайки класирането.

Винялес потвърди опасенията на много хора

След впечатляващото си представяне на "Рикардо Тормо", където Винялес бе най-бърз още от първото си качване на Yamaha, той показа потенциала си отново в Малайзия. *Неговото най-добро време бе само на 3 десети от официалния рекорд, поставен от Дани Педроса през 2015 година с гумите на Bridgestone.

Винялес оглави класирането и при комбинираните времена след трите тестови дни, а красноречиво бе и единственият мотоциклетист, който записа цели девет обиколки под две минути само през последния ден, което говори за постоянството му. А твърдението на Винялес, че Yamaha притежава най-добрия мотор в момента, е показателно за увереността му във възможностите на машината.

Главоболия за Доктора

В другия гараж на Yamaha Валентино Роси страдаше от главоболие, заради което в известна степен първите два дни не показа пълния си потенциал. Италианецът, който ще навърши 38 след броени дни, призна, че не се намира в най-добрата си форма от физическа гледна точка, но все пак времената му бяха на две десети зад тези на Винялес.

Само една негова обиколка обаче падна под две минути за трите тестови дни в Малайзия. Доктора разкри, че с неговият екип са намерили нещо интересно в настройките на мотоциклета и ще изследват това на следващия тест на "Филип Айлънд".

Алтернативата на аеро крилата на Yamaha пък се харесаха и от Роси, и от Винялес, а времената, които постигнаха, допаднаха и на механиците им.

Шокът за Лоренсо започна

Карането на Лоренсо в понеделник бе доста под това, което очаквахме от световния шампион с червения мотор след конкурентното му представяне във Валенсия през ноември. 17-ото му място в понеделник показа на испанеца, че той все пак ще трябва да промени стила си на каране – нещо, което дълго време отричаше, че ще се наложи.

Все пак следващите два дни той започна да се отърсва от първоначалния си шок и успя да влезе в топ 10, а за предстоящата тестова сесия Ducati му приготвиха по-различна спирачна система, с която да се адаптира по-лесно към италианския мотор. Следващите два теста пък ще ни отговорят доколко Лоренсо ще може да бъде заплаха от началото на сезона в Катар.

Honda продължава да търси решение с ускорението

Проблеми с електрониката попречиха на Маркес и Педроса да проведат три пълни състезателни дни и двамата останаха за дълго в гаража си в понеделник и вторник, а от кратката си подготовка бяха на мнение, че проблемите с ускорението все още не са решени.

Яноне оправда очакванията на Suzuki

Suzuki се довериха на Андреа Яноне да замести Винялес, а той не чака дълго, за да надмине очакванията в японския отбор, че дори и своите собствени. Италианецът закова най-доброто време във вторник, а то бе последвано от две леки катастрофи, които направи на следващи ден. И все пак, това не му попречи да бъде вторият най-бърз мотоциклетист в Малайзия при комбинирани времена.

Новият двигател на Aprilia се оказа обещаващ

Новият състезател на Aprilia Алейш Еспергаро завърши тестовете в Малайзия на само седем десети зад Винялес, което окуражи неговото ръководство. Обновлението на машината започна сравнително рано и изглежда, че нещата през този сезон могат и да се получат. По-големият от братята Еспергаро бе категоричен, че прогрес ще може да се наблюдава, когато всички звена започнат да работят обединено. Колкото до двигателя, Еспергаро е на мнение, че неговата мощност дори не е използвана на 100%, и това ще продължи да се развива в следващите тестове.

КТМ напредват с малки крачки

И двамата мотоциклетисти на най-новия производител в MotoGP бяха доста зад лидерските позиции с изоставане около 2 секунди, което на пръв поглед изглежда наистина много. Квалификацията на Мика Калио във Валенсия обаче бе с изоставане от 2.7 секунди.

Зарко и Фолгер поднесоха изненада

Двама от новобранците в стартовата решетка на MotoGP Йоан Зарко и Йонас Фолгер поднесоха изненади на "Сепанг" с времената си. И двамата доказаха, че се чувстват доста комфортно с M1, като времето на Фолгер в понеделник дори бе по-добро от това на Роси.

Предсезонната подготовка на MotoGP продължава с официалния тест на "Филип Айлънд", започващ на 15 февруари, следван от този в Катар от 10 март. За Moto2 и Moto3 предсезонната подготовка ще започне на "Херес" на 8 март, следвана от Катар на 17 март.

*Неофициалният рекорд за обиколка на "Сепанг" е 1:58.867 минути и се държи от Марк Маркес по време на тестове през 2015 година. Най-добрата обиколка на "Сепанг" по време на състезание записва Хорхе Лоренсо - 2:00.606 същия сезон. Дани Педроса пък държи официалния рекорд на "Сепанг" с време 1:59.053 минути от 2015 година.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички