Хорхе Лоренсо ще тества различна спирачна система по време на втория официален MotoGP тест за 2017 година в Австралия след две седмици. Идеята е на Ducati, които се опитват да направят адаптацията на стила на испанеца по-лесна към новия мотоциклет.
В първия ден от тестовата сесия на "Сепанг" Лоренсо финишира 17-и и както той, така и екипът му бяха учудени и леко стреснати. Лоренсо заяви, че с Yamaha е използвал спирачките много по-рано, отколкото с Ducati и оттам идва загубата във времето.
За да улеснят Лоренсо техниците на Ducati му предоставят алтернативна спирачна система за тестовата сесия в Австралия, използвана преди време от новия му съотборник Андреа Довициозо. С нея спирачките ще бъдат използвани от лявата част на кормилото. Подобно решение Лоренсо използва преди години с Yamaha отново като част от предсезонната си подготовка на "Сепанг".
Дебютът на системата бе направен от Мик Дуън през 1992 година в Dutch TT след ужасната катастрофа, в която участва и заради която имаше възможност да загуби десния си крак.