Новото 3008 смело срива мостове и прекъсва всички пътища, водещи към него от първото поколение на модела. Прави всичко това в търсене на новата си самоличност и за да успее, трябва първо да остави далеч в миналото вече неактуалната концепция за семеен миниван и да се завърне на сцената в новото си амплоа на компактен SUV.
Peugeot 3008 се появи за първи път преди осем години и оттогава пазарът се промени твърде много. Наясно с това какво се случва, французите превърнаха 3008 в компактен SUV без излишни скрупули по първообраза на модела. От компанията вярват, че клиентите искат техният 3008 да ги води навсякъде и да е сравнително проходим, но без да имат амбиции за атака на офроуд-къмпинг дестинации и скални катерения.
Заради всичко това Peugeot праща новия 3008 на пътя само с предно задвижване, без сериозно да се притеснява от преките си конкуренти в класа, които залагат на 4х4.
Доста смел визуално, новият 3008 успява веднага да ти привлече вниманието и не те оставя безразличен. Влизаш в интериора, където откриваш, че французите са надминали себе си и вече са една крачка пред конкурентите си. Използваните материали са на високо ниво за класа, а пространството е достатъчно за удобно пътуване на всички в купето. Това е доста силно като за начало.
3008 идва с два бензинови и два дизелови двигателя. Бензиновите версии са с работен обем от 1.2 литра със 130 кс и 2.0 литра със 165 кс. Дизеловите версии са с 1.6 литра и 100 или 120 кс и 2.0 литра със 150 или топверсията със 180 кс. Трансмисиите включват 5- или 6-степенни механични и 6-степенна автоматична скоростна кутия.
Когато се връщаме отново към новата концепция обаче, намираме място, където планът на Peugeot може да се пропука. Както споменахме в началото, идеята им за компактен SUV изобщо не включва задвижване на четирите колела. Заменят я със системата Grip Control, по която работят в последно време. Тя разполага с режими за сух асфалт, за сняг, за кал и за пясък. При тест в доста пресечена местност с 3008 успяхме без проблеми да преодолеем доста разкалян от топящия се сняг и стръмен хълм. За преминаването през коловози, камъни, локви и други препятствия много помагаше и добрият клиренс от 220 мм.
Липсващата версия с истинско 4х4 задвижване обаче винаги ще дава повод на хора, търсещи проходим автомобил, да погледнат и към конкурентите, които представят алтернативи за същите пари. Peugeot 3008 предлага система за подпомагане на спускането, която работи отлично. По завоите на пътя към Белмекен 3008 се държеше добре, но за да постигнат това, французите са направили малко по-твърдо окачването и през разбитите пътища това няма как да не се усети.
И накрая, Peugeot 3008 може и да не е най-евтиният компактен SUV на пазара, може да няма задвижване на четирите колела, но е достатъчно проходим, практичен и удобен, има модерна визия и не прилича на останалите – и не на последно място предлага най-добрия интериор в класа. Според нас това е най-доброто Peugeot, появявало се на пазара от години.