Почти всеки сезон в Световния рали шампионат е съпроводен с промени в правилника и предстоящият не прави изключение. 2017 година във WRC ще започне в края на този месец с легендарното рали Монте Карло и затова бързаме да обобщим промените, които ФИА изработи и на които ще станем свидетели през 2017 година.
Стартовият ред
Това може би бе най-важната промяна, която въвежда нов начин на подредбата на пилотите при старт от състезанията. Досега през първите два дни пилотите стартираха по реда, по който са подредени в генералното класиране. От сезон 2017 те ще стартират по този начин само през първия ден, а от втория подредбата ще бъде на базата на показаното до момента на съответното рали. Първият ден на рали Монте Карло ще бъде базиран на генералното класиране от сезон 2016.
Последният етап
Последният етап от всяко рали предоставяше допълнителни точки на най-бързите пилоти от 2011 година насам. До момента първите трима състезатели взимаха съответно по 1, 2 и 3 точки, а от началото на предстоящия сезон ще има още за какво да се борят. Петима претенденти ще си разделят точките, като най-бавният от тях ще спечели 1 точка, а най-бързият – 5.
Правата на конструкторите
Смятано към 2016 година всеки производител можеше да посочи двама пилоти, които за отбелязват точки в класирането при конструкторите, а от 2017 година ще има право да посочи три имена. Точки за класирането ще отбелязват двамата пилоти, които са по-напред в състезанието. Производителите вече не е нужно да избират и лидерски екип от отбора си.