Шефът на Citroen Ив Матон ще реши дали Крис Мийк ще задържи състезателното си място в Световния рали шампионат (WRC) догодина след рали Каталуня в началото на октомври. Ранното му отпадане от изминалия кръг в Германия обаче няма да повлияе върху решението.
Мийк, който има една победа за сезона в Мексико през март, катастрофира още в първия етап на последното състезание и натрупа 10-минутно наказание, като впоследствие проблем с охладителната система на колата го принуди да се оттегли от рали Германия.
Френският отбор му даде почивка през сезона, като на рали Полша Мийк бе заместен от Андреас Микелсен. Почивката обаче не му се отрази по искания от тима начин и ирландецът все още не може да намери правилния ритъм.
"Не можем да потвърдим пилотите си за следващия сезон преди кръга в Испания. Единственият сигурен е Стефан Лефевр", коментира Матон.
По отношение на ранната катастрофа на Мийк в Германия Матон обвинява не пилота, а самия етап: "Крис заяви сам, че е направил глупави грешки – това бяха негови думи, но аз искам да кажа, че това бе глупав етап. Ако не бе Крис, някой след него щеше да направи подобна грешка. Най-тясната кола спечели етапа и това е показателно колко неприемлив беше той. Винаги е разочароващо да загубиш толкова рано, но ситуацията не беше нормална".
В същото време при едва третата си поява за сезона с новото поколение автомобили във WRC Андреас Микелсен бе претендент за победата, като в крайна сметка финишира втори и се надява този успех да е достатъчен за състезателно място догодина.
До известна степен за отбора на Citroen остава опция и опитния, деветкратен световен рали шампион Себастиан Льоб, който вече проведе един тест с новия C3, но не пожела да разкрие какви са шансовете отново да се завърне в най-успешния си шампионат.