Ред технически проблеми попречиха на Мартин Чой да увеличи преднината си в генералното класиране на Източно Европейското първенство по мотоциклетизъм. Шестият и седмият кръг от шампионата се проведоха този уикенд (16 и 17 юни), на румънската писта "Моторпарк". В крайна сметка, Мартин успя да запише едно трето и едно второ място и да запази лидерската си позиция с 4 точки пред основния си конкурент Роберт Мурешан (Румъния).
Шестият кръг от надпреварата в събота завърши с победа за българина Ангел Караньотов с Дукати. Втори стана Роберт Мурешан, също с Дукати, а СуперЧой77 (BMW) остана на трето място. Проблемите за Мартин започнаха още преди старта, когато се появи неизправност в електрониката на мотора. Това не му попречи да се включи в състезанието и да се опита да извлече максимума от ситуацията. Основните му конкуренти имаха още едно предимство – изключително силния въртящ момент от ниските обороти, с който са известни моторите Дукати. На писти тип '"stop&go", каквато е "Моторпарк" Румъния, тази техническа характеристика има доста голямо значение.
В неделя, седмият кръг протече с нова порция технически спънки от още по-сериозно естество. Моторът на Мартин угасна малко преди старта и едва успяха да го запалят с помощта на механици и маршали. Оказа се, че проблемът е много сериозен и има скъсана клема на акумулатора. В крайна сметка, Чой успя да стартира и поведе състезанието, като остана пръв през първите четири обиколки, докато моторът му отново не угасна. Докато се опитваше да го запали, основният му конкурент Роберт Мурешан го изпревари и задържа лидерската позиция до края на състезанието. Така Мартин завърши втори, а междувременно, победителят от събота Ангел Караньотов отпадна от състезанието.
Дори най-добрият пилот може да бъде подведен от мотора си. Техническите проблеми за неизменна част от моторните спортовете и това ги прави още по-интересни. Много интересна се очертава да бъде и развръзката от Източно Европейския шампионат по мотоциклетизъм. След този уикенд, разликата между Чой и Мурешан е само 4 точки.