Volkswagen T-Cross - един практичен кросоувър

Volkswagen T-Cross - един практичен кросоувър
Когато Volkswagen представиха най-новия си кросоувър, наречен T-Cross, ни казаха, че е практичен и универсален, компактен и смел. И бяха прави.

Но ние бихме добавили, че той е такъв, какъвто си го направиш, защото предлага многобройни възможности за индивидуални трансформации. Освен за всее свежест, новият T-Cross дойде в семейството на германския производител, за да му помогне да превземе пазарната ниша, отредена за сегмента, и да привлече нови фенове към марката. Всъщност, офанзивата, която Volkswagen са предприели, е сериозна и по план до няколко години ще даде на света над 20 нови модела от този вид.

T-Cross е ориентиран повече към градските хора, които биха живели с него в тесни улички и задръстени булеварди, но биха го разхождали и до морето или планината през уикенда. Той стъпва на базата на Polo и на практика е негова версия, вдигнала се на пръсти. Кросоувърът с джанти в цвета на купето е едно Polo, което за разлика от теб, е изпълнило обещанието си, и след празниците е ходило редовно на фитнес. Сега има доста по-мускулест вид, може да се катери по бордюри, да слиза от асфалта и да се гмурка в селската пустош.

Ако се чудиш дали си се изправил лице в лице с новия T-Cross, то най-лесният начин да се увериш, че наистина е така, е да го заобиколиш. Погледнат отзад, новобранецът не може да бъде сбъркан. Дългият стоп, който се простира от фар до фар, прави задницата му да изглежда изключително стегната и приятна.

T-Cross е по-висок и по-дълъг от малкото Polo отвън и е доста по-широк и комфортен отвътре. Всички модели идват с регулируеми задни седалки, които се плъзгат напред, и така мястото в багажника се увеличава. Това означава, че пространството за багаж от 385 се увеличава до 455 литра. И така и така сме почнали да сравняваме, излиза, че багажникът на T-Cross е по-голям от този на иначе по-едрия VW Golf. Кой да предположи?

Цената за България започва от 33 279 лева, което го позиционира добре спрямо конкурентите му. Предлага се с три двигателя - един 3-цилиндров бензинов със 115 к.с. и автмоматична DSG скоростна кутия. Ако толкова държите, може да си вземете и ръчна. Колкото до дизелова версия, създателите на T-Cross са помислили и за това. Предлагат 1.6-литровия си TDI с 95 к.с. и отново избор между ръчни скорости и автоматична кутия. Новият T-Cross ще направи всичко възможно да ви се хареса - ще се облече в цвета, в който вие искате, ще дойде с нивото на оборудване, което ще е най-удобно за вас, и ще пее вашата музика с пълно гърло. И като стана дума за пеене, тази кола наистина може да се похвали с жестоко озвучаване. Системата Beats разполага с 6 високоговорителя, 8 канален дигитален усилвател и 300 вата мощност.


Отвътре купето е изчистено от излишни детайли и всъщност е един типичен VW. Всичко е на познатото място, тъчскрийн дисплеят е голям почти колкото в Touareg и системата е доста удобна за управление.

Освен всичко, T-Cross предлага и wirelless зареждане за телефона, а това е повече от удобно. И понеже днес телефоните са навсякъде и по много, VW са решили, че едно място за зареждане не е достатъчно, и са добавили още няколкко USB изхода. Всички T-Crossове идват с автоматична аварийна спирачка - това означава, че вградената им система може да те спаси, ако предусети опасност на пътя. Тя засича както коли, така и пешеходци. Има предупреждение за напускане на лентата и подпомагане за спазването й, което всъщност ви дърпа кормилото, когато усети, че се престроявате без подаден мигач.

Много удобна екстра, която наистина си заслужава инвестицията, е безключовото отключване. Колата усеща, че ключът ти е в джоба или чантата, и не те кара да го вадиш, а просто те моли да докоснеш дръжката. Тя ще се отключи и така ще ти спести падането на всичко от торбата по земята, чупенето на яйцата и разливането на кафето, което си оставил на покрива секунда по-рано.


Ако трябва да обобщим, то ще е нещо такова: T-Cross наистина обича да се отличава. Не е от колите, които се вливат в трафика незабележимо, и стоят там няколко години докато дизайнът им не започне да ти се струва потискащо познат. От една страна, прилича на роднините си по първа линия, от друга, е много различен от тях. Компактен е, градски е, свеж е.

Още от Моторни спортове

Виж всички