BMW продължава да електрифицира гамата си

BMW продължава да електрифицира гамата си

BMW продължава с разширяването на моделите си с Plug-in хибридно задвижване от премиум сегмента на средния клас. При BMW Серия 3 през следващите месеци изборът от автомобили с електрифицирано задвижване ще бъде повишен от един до четири модела. След успешното въвеждане на пазара на новото BMW 330e Седан (среден разход на гориво: 1,7–1,6 л/100 км; среден разход на електроенергия: 15,0–14,8 кВтч/100 км; СО2 емисии (комбинирани): 38–36 г/км) от лятото на 2020 година ще се предлага и новото BMW 330eТуринг (среден разход на гориво: от 1,7 л/100 км; среден разход на електроенергия: от 15,7 кВтч/100 км; СО2 емисии (комбинирани): от 39 г/км, предварителни данни).

BMW продължава с разширяването на моделите си с Plug-in хибридно задвижване от премиум сегмента на средния клас. При BMW Серия 3 през следващите месеци изборът от автомобили с електрифицирано задвижване ще бъде повишен от един до четири модела. След успешното въвеждане на пазара на новото BMW 330e Седан (среден разход на гориво: 1,7–1,6 л/100 км; среден разход на електроенергия: 15,0–14,8 кВтч/100 км; СО2 емисии (комбинирани): 38–36 г/км) от лятото на 2020 година ще се предлага и новото BMW 330eТуринг (среден разход на гориво: от 1,7 л/100 км; среден разход на електроенергия: от 15,7 кВтч/100 км; СО2 емисии (комбинирани): от 39 г/км, предварителни данни).

Освен това от лятото на 2020 година двата модела ще се предлагат както с класическото задно задвижване, така и с интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive. При всички Plug-in хибридни модели на BMW Серия 3 технологията BMW eDrive от най-ново поколение повишава както ефективността и електрическия пробег, така и типичната за марката радост от шофирането. Особено голям принос за темпераментния характер има спонтанното разгръщане на мощността на електромотора, което се усеща при потегляне и ускорение. Високото енергийно съдържание на литиево-йонната високоволтова батерия с най-нова технология на акумулаторните клетки осигурява на Plug-in хибридните модели на новото BMW Серия 3 чисто електрически пробег с нулеви локални емисии с максимален пробег между 55 и 68 км (предварителни данни).

Освен това от лятото на 2020 година двата модела ще се предлагат както с класическото задно задвижване, така и с интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive. При всички Plug-in хибридни модели на BMW Серия 3 технологията BMW eDrive от най-ново поколение повишава както ефективността и електрическия пробег, така и типичната за марката радост от шофирането. Особено голям принос за темпераментния характер има спонтанното разгръщане на мощността на електромотора, което се усеща при потегляне и ускорение. Високото енергийно съдържание на литиево-йонната високоволтова батерия с най-нова технология на акумулаторните клетки осигурява на Plug-in хибридните модели на новото BMW Серия 3 чисто електрически пробег с нулеви локални емисии с максимален пробег между 55 и 68 км (предварителни данни).

С това BMW Group последователно продължава своята моделна офанзива при автомобилите с електрифицирано задвижване и през 2020 година. Като пионер в областта на електрическата мобилност до края на 2019 година компанията успя да продаде по целия свят 500 хил. автомобила с електрическо или Plug-in хибридно задвижване. Целта на BMW Group е до края на 2021 година по пътищата за се движат над 1 млн. автомобила с електрифицирано задвижване. През 2021 година 25 % от автомобилите на BMW Group, продадени в Европа, ще бъдат електрифицирани, а през 2025 година една трета и 50 % през 2030 година. Плановете са до 2023 година гамата на BMW Group да включва 25 електрифицирани модела.

С това BMW Group последователно продължава своята моделна офанзива при автомобилите с електрифицирано задвижване и през 2020 година. Като пионер в областта на електрическата мобилност до края на 2019 година компанията успя да продаде по целия свят 500 хил. автомобила с електрическо или Plug-in хибридно задвижване. Целта на BMW Group е до края на 2021 година по пътищата за се движат над 1 млн. автомобила с електрифицирано задвижване. През 2021 година 25 % от автомобилите на BMW Group, продадени в Европа, ще бъдат електрифицирани, а през 2025 година една трета и 50 % през 2030 година. Плановете са до 2023 година гамата на BMW Group да включва 25 електрифицирани модела.

Премиера на Туринг моделите с Plug-in хибридно задвижване

Премиера на Туринг моделите с Plug-in хибридно задвижване

От лятото на 2020 година клиентите за пръв път ще могат да се насладят на преимуществата на електрическото задвижване и при два Туринг модела на BMW. Те комбинират напредничавия характер на своята задвижваща система с наложилите се качества на автомобилната концепция, която по особено атрактивен начин съчетава радостта от шофирането и функционалността. Динамичният им дизайн се подчертава от дългата линия на покрива, прецизните странични линии и мощните повърхности.

От лятото на 2020 година клиентите за пръв път ще могат да се насладят на преимуществата на електрическото задвижване и при два Туринг модела на BMW. Те комбинират напредничавия характер на своята задвижваща система с наложилите се качества на автомобилната концепция, която по особено атрактивен начин съчетава радостта от шофирането и функционалността. Динамичният им дизайн се подчертава от дългата линия на покрива, прецизните странични линии и мощните повърхности.

В гъвкавия интериор Туринг моделите с Plug-in хибридно задвижване предлагат същия пространствен комфорт на петте места за седене като вариантите на модела с конвенционално задвижване. Благодарение на спестяващото място разположение на високоволтовата батерия под задната седалка вместимостта на багажника е намалена незначително. Чрез сгъване на разделената серийно в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка вместимостта може да бъде увеличена от 410 до 1420 литра.

В гъвкавия интериор Туринг моделите с Plug-in хибридно задвижване предлагат същия пространствен комфорт на петте места за седене като вариантите на модела с конвенционално задвижване. Благодарение на спестяващото място разположение на високоволтовата батерия под задната седалка вместимостта на багажника е намалена незначително. Чрез сгъване на разделената серийно в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка вместимостта може да бъде увеличена от 410 до 1420 литра.

Plug-in хибридната система на новото BMW 330eТуринг се състои от двулитров четирицилиндров бензинов двигател с BMW TwinPower Turbo и мощност от 135 кВт/184 к.с., както и електромотор с максимална мощност от 83 кВт/113 к.с., интегриран в осемстепенната трансмисия Steptronic. Общата системна мощност на двата двигателя е 185 кВт/252 к.с., като при особено високо натоварване тя може за 10 секунди да бъде увеличена с допълнителни 30 кВт/40 к.с. Този сериен Xtra Boost е на разположение в режима SPORT, който може да бъде активиран от Контрола на шофирането. Той повишава системната мощност до 215 кВт/292 к.с. и осигурява специфично за модела усещане на типичния за BMW Серия 3 спортен дух. Максималният системен въртящ момент на Plug-in хибридната система на новото BMW 330eТуринг.

Plug-in хибридната система на новото BMW 330eТуринг се състои от двулитров четирицилиндров бензинов двигател с BMW TwinPower Turbo и мощност от 135 кВт/184 к.с., както и електромотор с максимална мощност от 83 кВт/113 к.с., интегриран в осемстепенната трансмисия Steptronic. Общата системна мощност на двата двигателя е 185 кВт/252 к.с., като при особено високо натоварване тя може за 10 секунди да бъде увеличена с допълнителни 30 кВт/40 к.с. Този сериен Xtra Boost е на разположение в режима SPORT, който може да бъде активиран от Контрола на шофирането. Той повишава системната мощност до 215 кВт/292 к.с. и осигурява специфично за модела усещане на типичния за BMW Серия 3 спортен дух. Максималният системен въртящ момент на Plug-in хибридната система на новото BMW 330eТуринг.

XtraBoost е на разположение и при кикдаун, както и преместване на селектора на трансмисията в положение M/S. Спортните характеристики на новото BMW 330e Туринг се подчертават и от специфичните за модела настройки на звука на двигателя, директните и в същото време прецизни характеристики на педала на газта и специфичната програма за превключване на осемстепенната трансмисия Steptronic включително низходящите превключвания при спиране.

XtraBoost е на разположение и при кикдаун, както и преместване на селектора на трансмисията в положение M/S. Спортните характеристики на новото BMW 330e Туринг се подчертават и от специфичните за модела настройки на звука на двигателя, директните и в същото време прецизни характеристики на педала на газта и специфичната програма за превключване на осемстепенната трансмисия Steptronic включително низходящите превключвания при спиране.

С помощта на двата си двигателя новото BMW 330eТуринг ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 сек (предварителни данни). Максималната му скорост е 220 км/ч (предварителни данни). В режим Hybrid новото BMW 330e Туринг може да се движи чисто електрически и с нулеви локални емисии със скорост до 110 км/ч. Двигателят с вътрешно горене се включва едва при по-висока скорост или при по-интензивно натоварване. Когато с бутона eDrive бъде активиран режимът Electric, автомобилът може да развие скорост до 140 км/ч само с помощта на електрическото си задвижване. Благодарение на най-модерната технология на акумулаторните клетки литиево-йонната батерия на новото BMW 330eТуринг има електрически пробег от 65 км (предварителни данни).

С помощта на двата си двигателя новото BMW 330eТуринг ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 сек (предварителни данни). Максималната му скорост е 220 км/ч (предварителни данни). В режим Hybrid новото BMW 330e Туринг може да се движи чисто електрически и с нулеви локални емисии със скорост до 110 км/ч. Двигателят с вътрешно горене се включва едва при по-висока скорост или при по-интензивно натоварване. Когато с бутона eDrive бъде активиран режимът Electric, автомобилът може да развие скорост до 140 км/ч само с помощта на електрическото си задвижване. Благодарение на най-модерната технология на акумулаторните клетки литиево-йонната батерия на новото BMW 330eТуринг има електрически пробег от 65 км (предварителни данни).

Ефективно и гъвкаво: BMW eDrive в комбинация с BMW xDrive

Ефективно и гъвкаво: BMW eDrive в комбинация с BMW xDrive

Успоредно с въвеждането на пазара на BMW 330eТуринг стартират и двата Plug-in варианта на BMW Серия 3 със задвижване на четирите колела. Те са оборудвани със същата Plug-in хибридна система като съответните модели със задно задвижване. При новото BMW 330e xDrive Седан (среден разход на гориво: от 1,8 л/100 км; среден разход на електроенергия: от 16,7 кВтч/100 км; СО2 емисии (комбинирани): от 42 г/км, предварителни данни) и при новото BMW 330e xDrive Туринг (среден разход на гориво: от 2,0 л/100 км; среден разход на електроенергия: от 17,8 кВтч/100 км; СО2 емисии (комбинирани): от 46 г/км, предварителни данни) разгръщането на мощността на двата двигателя е комбинирано със задвижване на четирите колела. BMW eDrive среща BMW xDrive, образцовата ефективност се съчетава с уверена гъвкавост. С помощта на многодисков съединител с електронно управление интелигентното задвижване на четирите колела разпределя ситуативно мощността на двата двигателя между предните и задните колела. Системата, която е свързана с контрола на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността), прецизно и за части от секундата адаптира разпределението на мощността към съответната ситуация на пътя. Напълно променливото разпределение на мощността гарантира максимално сцепление и стабилност по курса при всякакви пътни и метеорологични условия. Освен това Plug-in хибридното задвижване подчертава и спортното поведение на пътя на седана и туринга. Новото BMW 330e xDrive Седан ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,8 сек и развива максимална скорост 224 км/ч (предварителни данни). Новото BMW 330e xDrive Туринг ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,2 сек и развива максимална скорост 214 км/ч (предварителни данни). С електрическия си пробег до 58 км (предварителни данни) за модела Седан и 55 км (предварителни данни) за модела Туринг Plug-in хибридните варианти на новото BMW Серия 3 със задвижване на четирите колела предлагат идеалните предпоставки, за да може голяма част от пътуванията до работното място респективно в рамките на града да бъдат изминати с чисто електрическо задвижване.

Успоредно с въвеждането на пазара на BMW 330eТуринг стартират и двата Plug-in варианта на BMW Серия 3 със задвижване на четирите колела. Те са оборудвани със същата Plug-in хибридна система като съответните модели със задно задвижване. При новото BMW 330e xDrive Седан (среден разход на гориво: от 1,8 л/100 км; среден разход на електроенергия: от 16,7 кВтч/100 км; СО2 емисии (комбинирани): от 42 г/км, предварителни данни) и при новото BMW 330e xDrive Туринг (среден разход на гориво: от 2,0 л/100 км; среден разход на електроенергия: от 17,8 кВтч/100 км; СО2 емисии (комбинирани): от 46 г/км, предварителни данни) разгръщането на мощността на двата двигателя е комбинирано със задвижване на четирите колела. BMW eDrive среща BMW xDrive, образцовата ефективност се съчетава с уверена гъвкавост. С помощта на многодисков съединител с електронно управление интелигентното задвижване на четирите колела разпределя ситуативно мощността на двата двигателя между предните и задните колела. Системата, която е свързана с контрола на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността), прецизно и за части от секундата адаптира разпределението на мощността към съответната ситуация на пътя. Напълно променливото разпределение на мощността гарантира максимално сцепление и стабилност по курса при всякакви пътни и метеорологични условия. Освен това Plug-in хибридното задвижване подчертава и спортното поведение на пътя на седана и туринга. Новото BMW 330e xDrive Седан ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,8 сек и развива максимална скорост 224 км/ч (предварителни данни). Новото BMW 330e xDrive Туринг ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,2 сек и развива максимална скорост 214 км/ч (предварителни данни). С електрическия си пробег до 58 км (предварителни данни) за модела Седан и 55 км (предварителни данни) за модела Туринг Plug-in хибридните варианти на новото BMW Серия 3 със задвижване на четирите колела предлагат идеалните предпоставки, за да може голяма част от пътуванията до работното място респективно в рамките на града да бъдат изминати с чисто електрическо задвижване.

Литиево-йонна високоволтова батерия с най-нова технология на акумулаторните клетки  

Литиево-йонна високоволтова батерия с най-нова технология на акумулаторните клетки  

Големият електрически пробег на Plug-in хибридните модели на новото BMW Серия 3 се дължи на последните разработки в областта на технологията на акумулаторните клетки. Специфичните за модела и изработени от BMW Group литиево-йонни батерии имат бруто енергийно съдържание от 34 Ah. Произведените според изискванията на BMW Group акумулаторни клетки се отличават с изключително висок капацитет. Съхраняваната във високоволтовата батерия електрическа енергия служи и за захранване на бордовата мрежа. По този начин задвижваният от двигателят с вътрешно горене генератор става излишен и ефективността на цялостната система се повишава допълнително. Резервоарът за гориво с вместимост 40 литра осигурява подходящ за дълги отсечки пробег, с което Plug-in хибридните модели доказват своите качества като автомобили за дълги пътувания. По време на движение високоволтовата батерия се зарежда по особено ефективен начин с помощта на регенерацията на спирачната енергия. Освен това тя може да бъде захранвана с енергия чрез серийния кабел за зареждане от обикновен домакински контакт. По този начин напълно изтощената батерия може да бъде заредена до 80 % от капацитета си за 4,2 часа. За 100-процентово зареждане са необходими 5,7 часа. На BMW i Wallbox съответните зареждания отнемат 2,4 респективно 3,4 часа. Буксата за зареждане е разположена под отделен капак на предния ляв страничен панел на съответния автомобил.

Големият електрически пробег на Plug-in хибридните модели на новото BMW Серия 3 се дължи на последните разработки в областта на технологията на акумулаторните клетки. Специфичните за модела и изработени от BMW Group литиево-йонни батерии имат бруто енергийно съдържание от 34 Ah. Произведените според изискванията на BMW Group акумулаторни клетки се отличават с изключително висок капацитет. Съхраняваната във високоволтовата батерия електрическа енергия служи и за захранване на бордовата мрежа. По този начин задвижваният от двигателят с вътрешно горене генератор става излишен и ефективността на цялостната система се повишава допълнително. Резервоарът за гориво с вместимост 40 литра осигурява подходящ за дълги отсечки пробег, с което Plug-in хибридните модели доказват своите качества като автомобили за дълги пътувания. По време на движение високоволтовата батерия се зарежда по особено ефективен начин с помощта на регенерацията на спирачната енергия. Освен това тя може да бъде захранвана с енергия чрез серийния кабел за зареждане от обикновен домакински контакт. По този начин напълно изтощената батерия може да бъде заредена до 80 % от капацитета си за 4,2 часа. За 100-процентово зареждане са необходими 5,7 часа. На BMW i Wallbox съответните зареждания отнемат 2,4 респективно 3,4 часа. Буксата за зареждане е разположена под отделен капак на предния ляв страничен панел на съответния автомобил.

Специфични за хибридите дигитални услуги на BMW Connected

Специфични за хибридите дигитални услуги на BMW Connected

При въвеждането на пазара на новите Plug-in хибридни модели на BMW Серия 3 ще бъдат представени и нови дигитални услуги на BMW Connected, които позволяват още по-атрактивно и комфортно зареждане на високоволтовата батерия при пътуване. При избор на обществена станция за зареждане водачът ще получава от навигационната система и препоръки са разположени наблизо хотели, ресторанти, кафенета, както и забележителности или културни институции. Освен това е възможно чрез Infotainment системата на автомобила да бъде установена и наличност на зарядни станции. Тази информация се споделя с водача заедно с прогноза за заетостта на обществената зарядна станция към момента на пристигането. Освен това в бъдеще ще е възможно и резервиране на зарядните станции за ограничен период от време, когато съответната обществена зарядна инфраструктура поддържа тази функция. С новата функция BMW eDrive Zones, която от лятото на 2020 година ще стане част от серийното оборудване на всички Plug-in хибридни модели на BMW, градските екологични зони ще могат да бъдат разпознавани автоматично с помощта на технологията Geo Fencing. При навлизане в съответната зона автомобилът автоматично ще преминава в чисто електрически режим на движение. При това той ще има поведението на автомобил с чисто електрическо задвижване и по този начин, в зависимост от локалните разпоредби, ще може да се наслаждава и на същите права за достъп. С новата функция се гарантира още по-добро оползотворяване на потенциала на Plug-in хибридните автомобили. Повишаването на дела на електрическото шофиране допринася не само за оптимизиране на ефективността и за повишаване на емисиите, но и за понижаване на текущите разходи за клиентите. Това важи особено за градското движение, при което електрическото задвижване като цяло има по-висок коефициент на полезно действие в сравнение с бензиновото или дизеловото задвижване.

При въвеждането на пазара на новите Plug-in хибридни модели на BMW Серия 3 ще бъдат представени и нови дигитални услуги на BMW Connected, които позволяват още по-атрактивно и комфортно зареждане на високоволтовата батерия при пътуване. При избор на обществена станция за зареждане водачът ще получава от навигационната система и препоръки са разположени наблизо хотели, ресторанти, кафенета, както и забележителности или културни институции. Освен това е възможно чрез Infotainment системата на автомобила да бъде установена и наличност на зарядни станции. Тази информация се споделя с водача заедно с прогноза за заетостта на обществената зарядна станция към момента на пристигането. Освен това в бъдеще ще е възможно и резервиране на зарядните станции за ограничен период от време, когато съответната обществена зарядна инфраструктура поддържа тази функция. С новата функция BMW eDrive Zones, която от лятото на 2020 година ще стане част от серийното оборудване на всички Plug-in хибридни модели на BMW, градските екологични зони ще могат да бъдат разпознавани автоматично с помощта на технологията Geo Fencing. При навлизане в съответната зона автомобилът автоматично ще преминава в чисто електрически режим на движение. При това той ще има поведението на автомобил с чисто електрическо задвижване и по този начин, в зависимост от локалните разпоредби, ще може да се наслаждава и на същите права за достъп. С новата функция се гарантира още по-добро оползотворяване на потенциала на Plug-in хибридните автомобили. Повишаването на дела на електрическото шофиране допринася не само за оптимизиране на ефективността и за повишаване на емисиите, но и за понижаване на текущите разходи за клиентите. Това важи особено за градското движение, при което електрическото задвижване като цяло има по-висок коефициент на полезно действие в сравнение с бензиновото или дизеловото задвижване.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички