BMW продължава да електрифицира гамата си

BMW продължава да електрифицира гамата си

BMW продължава с разширяването на моделите си с Plug-in хибридно задвижване от премиум сегмента на средния клас. При BMW Серия 3 през следващите месеци изборът от автомобили с електрифицирано задвижване ще бъде повишен от един до четири модела. След успешното въвеждане на пазара на новото BMW 330e Седан (среден разход на гориво: 1,7–1,6 л/100 км; среден разход на електроенергия: 15,0–14,8 кВтч/100 км; СО2 емисии (комбинирани): 38–36 г/км) от лятото на 2020 година ще се предлага и новото BMW 330eТуринг (среден разход на гориво: от 1,7 л/100 км; среден разход на електроенергия: от 15,7 кВтч/100 км; СО2 емисии (комбинирани): от 39 г/км, предварителни данни).

Освен това от лятото на 2020 година двата модела ще се предлагат както с класическото задно задвижване, така и с интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive. При всички Plug-in хибридни модели на BMW Серия 3 технологията BMW eDrive от най-ново поколение повишава както ефективността и електрическия пробег, така и типичната за марката радост от шофирането. Особено голям принос за темпераментния характер има спонтанното разгръщане на мощността на електромотора, което се усеща при потегляне и ускорение. Високото енергийно съдържание на литиево-йонната високоволтова батерия с най-нова технология на акумулаторните клетки осигурява на Plug-in хибридните модели на новото BMW Серия 3 чисто електрически пробег с нулеви локални емисии с максимален пробег между 55 и 68 км (предварителни данни).

С това BMW Group последователно продължава своята моделна офанзива при автомобилите с електрифицирано задвижване и през 2020 година. Като пионер в областта на електрическата мобилност до края на 2019 година компанията успя да продаде по целия свят 500 хил. автомобила с електрическо или Plug-in хибридно задвижване. Целта на BMW Group е до края на 2021 година по пътищата за се движат над 1 млн. автомобила с електрифицирано задвижване. През 2021 година 25 % от автомобилите на BMW Group, продадени в Европа, ще бъдат електрифицирани, а през 2025 година една трета и 50 % през 2030 година. Плановете са до 2023 година гамата на BMW Group да включва 25 електрифицирани модела.

Премиера на Туринг моделите с Plug-in хибридно задвижване

От лятото на 2020 година клиентите за пръв път ще могат да се насладят на преимуществата на електрическото задвижване и при два Туринг модела на BMW. Те комбинират напредничавия характер на своята задвижваща система с наложилите се качества на автомобилната концепция, която по особено атрактивен начин съчетава радостта от шофирането и функционалността. Динамичният им дизайн се подчертава от дългата линия на покрива, прецизните странични линии и мощните повърхности.

В гъвкавия интериор Туринг моделите с Plug-in хибридно задвижване предлагат същия пространствен комфорт на петте места за седене като вариантите на модела с конвенционално задвижване. Благодарение на спестяващото място разположение на високоволтовата батерия под задната седалка вместимостта на багажника е намалена незначително. Чрез сгъване на разделената серийно в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка вместимостта може да бъде увеличена от 410 до 1420 литра.

Plug-in хибридната система на новото BMW 330eТуринг се състои от двулитров четирицилиндров бензинов двигател с BMW TwinPower Turbo и мощност от 135 кВт/184 к.с., както и електромотор с максимална мощност от 83 кВт/113 к.с., интегриран в осемстепенната трансмисия Steptronic. Общата системна мощност на двата двигателя е 185 кВт/252 к.с., като при особено високо натоварване тя може за 10 секунди да бъде увеличена с допълнителни 30 кВт/40 к.с. Този сериен Xtra Boost е на разположение в режима SPORT, който може да бъде активиран от Контрола на шофирането. Той повишава системната мощност до 215 кВт/292 к.с. и осигурява специфично за модела усещане на типичния за BMW Серия 3 спортен дух. Максималният системен въртящ момент на Plug-in хибридната система на новото BMW 330eТуринг.

XtraBoost е на разположение и при кикдаун, както и преместване на селектора на трансмисията в положение M/S. Спортните характеристики на новото BMW 330e Туринг се подчертават и от специфичните за модела настройки на звука на двигателя, директните и в същото време прецизни характеристики на педала на газта и специфичната програма за превключване на осемстепенната трансмисия Steptronic включително низходящите превключвания при спиране.

С помощта на двата си двигателя новото BMW 330eТуринг ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 сек (предварителни данни). Максималната му скорост е 220 км/ч (предварителни данни). В режим Hybrid новото BMW 330e Туринг може да се движи чисто електрически и с нулеви локални емисии със скорост до 110 км/ч. Двигателят с вътрешно горене се включва едва при по-висока скорост или при по-интензивно натоварване. Когато с бутона eDrive бъде активиран режимът Electric, автомобилът може да развие скорост до 140 км/ч само с помощта на електрическото си задвижване. Благодарение на най-модерната технология на акумулаторните клетки литиево-йонната батерия на новото BMW 330eТуринг има електрически пробег от 65 км (предварителни данни).

Ефективно и гъвкаво: BMW eDrive в комбинация с BMW xDrive

Успоредно с въвеждането на пазара на BMW 330eТуринг стартират и двата Plug-in варианта на BMW Серия 3 със задвижване на четирите колела. Те са оборудвани със същата Plug-in хибридна система като съответните модели със задно задвижване. При новото BMW 330e xDrive Седан (среден разход на гориво: от 1,8 л/100 км; среден разход на електроенергия: от 16,7 кВтч/100 км; СО2 емисии (комбинирани): от 42 г/км, предварителни данни) и при новото BMW 330e xDrive Туринг (среден разход на гориво: от 2,0 л/100 км; среден разход на електроенергия: от 17,8 кВтч/100 км; СО2 емисии (комбинирани): от 46 г/км, предварителни данни) разгръщането на мощността на двата двигателя е комбинирано със задвижване на четирите колела. BMW eDrive среща BMW xDrive, образцовата ефективност се съчетава с уверена гъвкавост. С помощта на многодисков съединител с електронно управление интелигентното задвижване на четирите колела разпределя ситуативно мощността на двата двигателя между предните и задните колела. Системата, която е свързана с контрола на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността), прецизно и за части от секундата адаптира разпределението на мощността към съответната ситуация на пътя. Напълно променливото разпределение на мощността гарантира максимално сцепление и стабилност по курса при всякакви пътни и метеорологични условия. Освен това Plug-in хибридното задвижване подчертава и спортното поведение на пътя на седана и туринга. Новото BMW 330e xDrive Седан ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,8 сек и развива максимална скорост 224 км/ч (предварителни данни). Новото BMW 330e xDrive Туринг ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,2 сек и развива максимална скорост 214 км/ч (предварителни данни). С електрическия си пробег до 58 км (предварителни данни) за модела Седан и 55 км (предварителни данни) за модела Туринг Plug-in хибридните варианти на новото BMW Серия 3 със задвижване на четирите колела предлагат идеалните предпоставки, за да може голяма част от пътуванията до работното място респективно в рамките на града да бъдат изминати с чисто електрическо задвижване.

Литиево-йонна високоволтова батерия с най-нова технология на акумулаторните клетки  

Големият електрически пробег на Plug-in хибридните модели на новото BMW Серия 3 се дължи на последните разработки в областта на технологията на акумулаторните клетки. Специфичните за модела и изработени от BMW Group литиево-йонни батерии имат бруто енергийно съдържание от 34 Ah. Произведените според изискванията на BMW Group акумулаторни клетки се отличават с изключително висок капацитет. Съхраняваната във високоволтовата батерия електрическа енергия служи и за захранване на бордовата мрежа. По този начин задвижваният от двигателят с вътрешно горене генератор става излишен и ефективността на цялостната система се повишава допълнително. Резервоарът за гориво с вместимост 40 литра осигурява подходящ за дълги отсечки пробег, с което Plug-in хибридните модели доказват своите качества като автомобили за дълги пътувания. По време на движение високоволтовата батерия се зарежда по особено ефективен начин с помощта на регенерацията на спирачната енергия. Освен това тя може да бъде захранвана с енергия чрез серийния кабел за зареждане от обикновен домакински контакт. По този начин напълно изтощената батерия може да бъде заредена до 80 % от капацитета си за 4,2 часа. За 100-процентово зареждане са необходими 5,7 часа. На BMW i Wallbox съответните зареждания отнемат 2,4 респективно 3,4 часа. Буксата за зареждане е разположена под отделен капак на предния ляв страничен панел на съответния автомобил.

Специфични за хибридите дигитални услуги на BMW Connected

При въвеждането на пазара на новите Plug-in хибридни модели на BMW Серия 3 ще бъдат представени и нови дигитални услуги на BMW Connected, които позволяват още по-атрактивно и комфортно зареждане на високоволтовата батерия при пътуване. При избор на обществена станция за зареждане водачът ще получава от навигационната система и препоръки са разположени наблизо хотели, ресторанти, кафенета, както и забележителности или културни институции. Освен това е възможно чрез Infotainment системата на автомобила да бъде установена и наличност на зарядни станции. Тази информация се споделя с водача заедно с прогноза за заетостта на обществената зарядна станция към момента на пристигането. Освен това в бъдеще ще е възможно и резервиране на зарядните станции за ограничен период от време, когато съответната обществена зарядна инфраструктура поддържа тази функция. С новата функция BMW eDrive Zones, която от лятото на 2020 година ще стане част от серийното оборудване на всички Plug-in хибридни модели на BMW, градските екологични зони ще могат да бъдат разпознавани автоматично с помощта на технологията Geo Fencing. При навлизане в съответната зона автомобилът автоматично ще преминава в чисто електрически режим на движение. При това той ще има поведението на автомобил с чисто електрическо задвижване и по този начин, в зависимост от локалните разпоредби, ще може да се наслаждава и на същите права за достъп. С новата функция се гарантира още по-добро оползотворяване на потенциала на Plug-in хибридните автомобили. Повишаването на дела на електрическото шофиране допринася не само за оптимизиране на ефективността и за повишаване на емисиите, но и за понижаване на текущите разходи за клиентите. Това важи особено за градското движение, при което електрическото задвижване като цяло има по-висок коефициент на полезно действие в сравнение с бензиновото или дизеловото задвижване.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти