Вече повече от десетилетие BMW Efficient Dynamics продължава историята на успеха

Вече повече от десетилетие BMW Efficient Dynamics продължава историята на успеха

С пакета от технологии Efficient Dynamics още през 2007 година BMW Group създава концепция, която е уникална в автомобилния бранш и до днес. Постоянното понижаване на разхода на гориво, а с това и на СО2 емисиите, свързано и с последователно повишаване на радостта от шофирането. Това превръща BMW Efficient Dynamics във фундаментален елемент от ДНК на всички модели на BMW и е основната причина BMW Group да може да изпълни СО2 целите на Европейския съюз.

Технически мерки във всяка област на автомобила

Целта на BMW Efficient Dynamics е абсолютно всеки аспект на автомобила да бъде подложен на последователна оптимизация. В областта на аеродинамиката вече се монтира третото поколение на управлението на въздушните клапи, най-новото поколение аеродинамични джанти на BMW ще бъде част от оборудването на новото BMW iX3, което ще бъде въведено на пазара още през 2020 година. Технологията на аеродинамичните джанти на BMW е допълнително модернизирана. Тяхното въздушно съпротивление е намалено с 5 % спрямо конвенционална джанта на BMW X3, а теглото е понижено с 15 % спрямо досегашните аеродинамични джанти на BMW. За да се постигне толкова значителен напредък, в завода в Мюнхен през последните години са направени всеобхватни инвестиции в необходимата F+E инфраструктура. Най-аеродинамичният автомобил в момента, новото BMW Серия 3 Седан, има коефициент на въздушно съпротивление от само 0,23, което го превръща в „best in segment.“ Благодарение на интелигентното олекотяване на конструкцията е постигнат значителен успех и по отношение на ефективността. Така например при смяната на поколенията на модела, въпреки увеличението на размерите и повишаването на стандартите за сигурност, е постигнато понижаване на теглото. Оптимизирането на структурите, както и използването на най-подходящите материали на точното място в автомобила е ключът към постигането на поставените цели. Централна роля при BMW Efficient Dynamics играе и широкото портфолио от типове задвижвания: високоефективните двигатели с вътрешно горене с 48-волтова система, Plug-In хибридните модели, както и чистите електромобили – всички те се подчиняват на същия основен принцип на Efficient Dynamics: намаляване до минимум на вложената енергия при същевременно увеличаване до максимум на изходящата енергия – и то при последователна ориентация към клиента. В това отношение 48-волтовата технология Mild-Hybrid осигурява значително по-широки възможности за ползване на регенерацията на спирачната енергия. През есента на 2019 технологията Mild-Hybrid за пръв път е въведена при четирите варианта на модела BMW 520d, а от пролетта на 2020 година ще бъде разширена до BMW Серия 3, както и моделните семейства BMW X3 и BMW X4.

Една евентуална четвърта колона в портфолиото на задвижванията е BMW i Hydrogen NEXT, което за пръв път бе представено на IAA 2019. Още от 2013 година BMW Group работи съвместно с Toyota Motor Company в областта на технологията на горивната клетка. Поради все още неопределените рамкови условия, вкл. снабдяването със „зелен водород“, все още обаче в средносрочен план не бива да се очаква сериен модел на BMW Group с такова задвижване.

Значителен ефект благодарение на последователното движение по инерция 

През последните 13 години BMW Efficient Dynamics постига понижаване на средния разход на гориво и на свързаните с него СО2 емисии на автомобилния парк на BMW с над 40 %. Освен това BMW Group успява в пълен обхват да отговори на изискванията на Европейския съюз по отношение на СО2. Това се дължи и на факта, че иновациите на BMW Efficient Dynamics последователно и серийно са въведени при всички моделни семейства. Само през 2020 година стойността от 2019 година ще бъде понижена с допълнителни 20 %, благодарение на BMW Efficient Dynamics и последователната електрификация на портфолиото от модели. По този начин клиентите на BMW винаги се наслаждават на максималната радост от шофирането и на преимуществата на устойчивата мобилност.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички