Мерцедес е против новите гуми във Формула 1?
Част от промените във Формула 1 догодина ще включват и новите размери на гумите, с които ще карат пилотите. Новите сликове трябва да са с 25 мм по-тесни отпред и с 30 мм по-тесни отзад, а контактната площ с асфалта ще намалее с 8%.
Според австрийското издание Motorsport-magazin, в хода на тестовете в Бахрейн от Мерцедес са сондирали мненията на другите отбори във Формула 1 дали са готови да се откажат от новите гуми и да продължат да работят с тези, които се използват сега в световния шампионат.
Култард разказа как е отказал 1 милион долара от Рон Денис
По-тесните гуми ще означават по-ниско челно съпротивление, а като цяло намаляването на размерите им ще означава и по-ниско тегло на цялото колело. Идеята за преминаване на 16-цолови гуми вече беше отхвърлена, тъй като отборите се притесняват, че по-малките гуми ще прегряват много по-лесно в сравнение с 18-цоловите.
Може ли Сузи Волф да смени Мохамед бин Сулайем?
Моторспорт директорът на Пирели Марио Изола реагира дипломатично и обясни, че ако „повечето отбори искат да запазят настоящите размери на гумите, то Пирели ще направи точно това“.
Нюи започва работа утре, отказва прогнози
Но дори и да има такава акция от страна на Мерцедес, то шансовете й за успех не са големи. От 2 януари отборите получиха възможност да работят по аеродинамичните пакети на колите за сезон 2026, а гумите и техните размери имат важно значение за работата на аеродинамиката. Подобна промяна ще означава работата да започне от нулата, което едва ли ще се приеме от тимовете във Формула 1.