Част от промените във Формула 1 догодина ще включват и новите размери на гумите, с които ще карат пилотите. Новите сликове трябва да са с 25 мм по-тесни отпред и с 30 мм по-тесни отзад, а контактната площ с асфалта ще намалее с 8%.
Според австрийското издание Motorsport-magazin, в хода на тестовете в Бахрейн от Мерцедес са сондирали мненията на другите отбори във Формула 1 дали са готови да се откажат от новите гуми и да продължат да работят с тези, които се използват сега в световния шампионат.
Култард разказа как е отказал 1 милион долара от Рон Денис
По-тесните гуми ще означават по-ниско челно съпротивление, а като цяло намаляването на размерите им ще означава и по-ниско тегло на цялото колело. Идеята за преминаване на 16-цолови гуми вече беше отхвърлена, тъй като отборите се притесняват, че по-малките гуми ще прегряват много по-лесно в сравнение с 18-цоловите.
Може ли Сузи Волф да смени Мохамед бин Сулайем?
Моторспорт директорът на Пирели Марио Изола реагира дипломатично и обясни, че ако „повечето отбори искат да запазят настоящите размери на гумите, то Пирели ще направи точно това“.
Нюи започва работа утре, отказва прогнози
Но дори и да има такава акция от страна на Мерцедес, то шансовете й за успех не са големи. От 2 януари отборите получиха възможност да работят по аеродинамичните пакети на колите за сезон 2026, а гумите и техните размери имат важно значение за работата на аеродинамиката. Подобна промяна ще означава работата да започне от нулата, което едва ли ще се приеме от тимовете във Формула 1.
Ред Бул видя голям риск в новата кола на Макларън
Снимки: Gettyimages