Какво ще вземе новата кола на Рейсинг Булс от Ред Бул?
Създаването на новия болид на втория тим на Ред Бул във Формула 1 – Рейсинг Булс може да се окаже една от най-интересните истории в началото на сезон 2025.
RB трябва да използва за първи път новия си автомобил VCARB02 или RA25, както го наричат в тима, точно след една седмица на „Имола“, където тимът е планирал филмов ден и пробег от 200 километра.
Бин Сулайем: Някои мислеха, че ще пратя Верстапен да чисти тоалетни
И въпреки че RA25 е резултат от развитието на болида на отбора от миналата година, в него ще се появят някои много интересни решения. В Лас Вегас миналата година RB заложи на задното окачване на RB20 на Ред Бул плюс същата задвижваща система.
Жак Вилньов се връща в Уилямс
Състезателният директор на Рейсинг Булс Алън Пърмейн потвърди, че съдбата на RA25 е била решена в началото на декември миналата година, като последните конструктивни решения също идват от RB20 – предното окачване и оформлението на страничните въздушни кутии. Като допълнително потвърждение на това дойде информацията, че шасито RA25 е било хомологирано с точно тези промени.
Новите мокри гуми на Пирели ще са с 2 секунди по-бързи
Изборът на шефовете на RB обаче и интересен, тъй като през миналата година ограничаващите елементи при RB20 бяха предното крило и предното окачване – те не работеха достатъчно добре, предницата не беше достатъчно добре натисната и предните гуми не достигаха оптималната си работна температура.
Как Ферари ще разпредели развойния си ресурс между колите за 2025 и 2026?
RA25 ще получи съвсем различно предно крило в сравнение с 2024, което ще е еволюция на версията на крилото, която тимът използва в Абу Даби. Новото крило трябва да подобри насочването на въздушните потоци под пода на колата и в посока въздушните кутии.
Другите промени включват ново оформление на отворите по периферията по пода, които имат важно значение за ефективността на граунд ефекта. Също така, във Фаенца са се отказали от високия капак на двигателя на RB24, тъй като той нарушава съвместната работа на задното крило и по-малкото крило под него.