Мишлен и Априлия в спор за катастрофата на Мартин

Главният изпълнителен директор на отбора на Априлия в MotoGP Масимо Ривола индиректно хвърли вината за катастрофата на Хорхе Мартин в ранните часове на вчерашния тестов ден на „Сепанг“ върху официалния доставчик на гуми в кралския клас Мишлен.

Стана ясно какво е състоянието на Мартин след падането на теста в Малайзия

По думите на Ривола анализите на Априлия не са показали явна причината за падането на световния шампион, който трябваше да прекрати участието си в теста, за да се прибера в Барселона и да бъде опериран. От Априлия се надяват Мартинатора да бъде на линия за теста в Тайланд следващата седмица, но е по-вероятно той да пропусна изпитанията на „Бурирам“.

В Априлия се надяват Мартин да кара на теста в Тайланд другата седмица

Същевременно Ривола поиска малко повече информация за задната гума, с която Мартин е карал при падането си, което беше неговото второ в рамките на първите два часа на теста. Шефът на Априлия обаче се спря от по-сериозни нападки към Мишлен, защото е наясно какво политическа сила държи френската компания в падока на MotoGP.

„Единственото, което искам да знам от Мишлен е историята на тази гума. Не бих искал да разбирам, че тя е седяла на склад в продължение на 11 месеца“, каза Ривола.

Изненадващо от Мишлен дадоха желаната от Априлия информация, признавайки, че тази гума е била произведена още в началото на лятото на 2024 година. Френската компания дори предостави и точната информация какво се е случвало с тази гума от нейното създаване до вчерашната катастрофа.

Морбидели начело в края на втория ден на тестовете в Малайзия

„Тази гума беше произведена в Клермон Феран (Франция) малко преди Гран При на Нидерландия миналата година. Беше занесена на „Ассен“, но не беше използвана там. След това тя беше съхранявана на склад и донесена тук за теста. През цялото това време тя беше държана в контейнер с контролирана температура.„Доказателствата не сочат за някакъв проблем с гумата. Може би температура, която беше по-ниска от обичайната, е повлияла на загряването на гумата. Хорхе е от тези пилоти, които, ако усетят нещо нередно с гумата, веднага ще поискат нейната смяна. Но той направи 13 обиколки преди падането си“, заяви ръководителят на програмата на Мишлен Пиеро Тарамасо.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти