Вход / Регистрирай се

Мишлен и Априлия в спор за катастрофата на Мартин

Главният изпълнителен директор на отбора на Априлия в MotoGP Масимо Ривола индиректно хвърли вината за катастрофата на Хорхе Мартин в ранните часове на вчерашния тестов ден на „Сепанг“ върху официалния доставчик на гуми в кралския клас Мишлен.

Стана ясно какво е състоянието на Мартин след падането на теста в Малайзия
Стана ясно какво е състоянието на Мартин след падането на теста в Малайзия

По думите на Ривола анализите на Априлия не са показали явна причината за падането на световния шампион, който трябваше да прекрати участието си в теста, за да се прибера в Барселона и да бъде опериран. От Априлия се надяват Мартинатора да бъде на линия за теста в Тайланд следващата седмица, но е по-вероятно той да пропусна изпитанията на „Бурирам“.

В Априлия се надяват Мартин да кара на теста в Тайланд другата седмица
В Априлия се надяват Мартин да кара на теста в Тайланд другата седмица

Същевременно Ривола поиска малко повече информация за задната гума, с която Мартин е карал при падането си, което беше неговото второ в рамките на първите два часа на теста. Шефът на Априлия обаче се спря от по-сериозни нападки към Мишлен, защото е наясно какво политическа сила държи френската компания в падока на MotoGP.

„Единственото, което искам да знам от Мишлен е историята на тази гума. Не бих искал да разбирам, че тя е седяла на склад в продължение на 11 месеца“, каза Ривола.

Изненадващо от Мишлен дадоха желаната от Априлия информация, признавайки, че тази гума е била произведена още в началото на лятото на 2024 година. Френската компания дори предостави и точната информация какво се е случвало с тази гума от нейното създаване до вчерашната катастрофа.

Морбидели начело в края на втория ден на тестовете в Малайзия
Морбидели начело в края на втория ден на тестовете в Малайзия

„Тази гума беше произведена в Клермон Феран (Франция) малко преди Гран При на Нидерландия миналата година. Беше занесена на „Ассен“, но не беше използвана там. След това тя беше съхранявана на склад и донесена тук за теста. През цялото това време тя беше държана в контейнер с контролирана температура.

„Доказателствата не сочат за някакъв проблем с гумата. Може би температура, която беше по-ниска от обичайната, е повлияла на загряването на гумата. Хорхе е от тези пилоти, които, ако усетят нещо нередно с гумата, веднага ще поискат нейната смяна. Но той направи 13 обиколки преди падането си“, заяви ръководителят на програмата на Мишлен Пиеро Тарамасо.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички