Още от догодина WRC автомобилите няма да са хибриди

Най-вероятно още от 2025 година Rally1 автомобилите в Световния рали шампионат ще са без хибридни системи. Това гласи информацията, изтекла след електронното гласуване на отборите в WRC и представителите на промоутъра и ФИА.

Сагата с хибридните системи, които добавят малко над 130 конски сили към мощността на колите, но се оказаха много капризни и дефектират много често, се точи почти цяла година и в крайна сметка Rally1 колите ще са само с двигатели с вътрешно горене.

Световният шампион в WRC тества болид на Ред Бул

Гласуването е било на последното заседание на комисията на ФИА за Световния рали шампионат, а решението трябва да бъде ратифицирано и обявено на следващото заседание на Световния моторспорт съвет на федерацията.

Какъв ще е резултатът от тайното гласуване в WRC?

Това е вторият обратен завой в политиката относно хибридите. През февруари работната група на ФИА препоръча премахването на хибридите и още редица промени за сезон 2025. Тогава обаче отборите бяха против премахването на хибридите и настояха сегашните правила за Rally1 колите да останат и за следващите два сезона.

Хюндай остава в WRC и след сезон 2025

След това обаче доставчикът на хибридни системи в WRC Компакт Дайнамикс въведе указания за безопасност при експлоатацията им, които влязоха в сила за рали „Акрополис” през септември. Според тях, ако хибридната система понесе три удара с натоварване над 15G или един над 25G, тя трябва да бъде свалена от колата и върната за пълен ремонт. Дотогава отборите просто рестартираха хибридните системи, а ако проблемите продължаваха, направо ги изключваха.

Ожие иска да се състезава и догодина в WRC

С новите правила ремонтите на хибридните системи може да струват „няколко милиона евро” на сезон, предположиха от М-Спорт и веднага се обявиха против тези системи, тъй като тимът не може да си позволи тези допълнителни разходи.

Легендарен рали пилот ще води тима на Тойота?

По време на рали „Централна Европа” тим шефовете на Тойота и Хюндай заявиха, че биха подкрепили мерки за премахването на хибридните системи, за да се запази бройката на участниците в WRC. Което най-вероятно е било достатъчно, тъй като трите заводски тима стигнаха до обща позиция и се успели да убедят и другите членове на WRC комисията в необходимостта да се направят промени по отношение на хибридните системи.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти