Норис: Карах като мъпет и това доведе до спорния момент с Макс
Ландо Норис призна, че неговото каране като „мъпет“ на старта на неделната Гран При на САЩ е било причината за спорния момент между него и Макс Верстапен в края на състезанието.
Двамата съперници в спора за титлата започнаха надпреварата на „Пистата на Америките“ от първата редица, като предимството беше за Норис. Още в първия завой обаче Верстапен успя да изпревари британеца с много агресивна маневра, при която той принуди своя съперник да излезе от пистата.
Този ход на нидерландеца дори не беше разгледан от стюардите, тъй като ставаше дума за ситуация в първата обиколка. В края на състезанието обаче двамата отново се срещнаха и влязоха в спор за третото място зад Шарл Леклер и Карлос Сайнц, които бяха далеч пред тях.
Таен ъпдейт помогнал на Ферари за двойната победа в Остин?
Във втората битка между Норис и Верстапен в неделя британецът беше в позиция да атакува и той най-накрая стори това в спирането за 12-ия завой в 52-та обиколка. В този случай британецът остана от външната страна в спирането за острата крива и беше принуден отново да напусне пистата заради агресивната защита на Верстапен, който също напусна трасето.
Норис завърши своята атака извън пределите на пистата и впоследствие беше наказан с пет секунди за печелене на предимство извън трасето, въпреки че реално той беше пратен там от своя конкурент. От Макларън вече обявиха, че няма да оспорват това решение, а самият Норис призна, че сам си е виновен за случилото се.
Макларън няма да обжалва наказанието на Норис
„В първия завой аз не направих правилното нещо, но смятам, че това, което се случи в края, беше повече по моя вина. Иначе беше хубава битка, насладих ѝ се. Не я спечелихме, защото аз не свърших достатъчно добра работа. „Ако се бях защитил в първия завой и не бях карал като мъпет, тогава аз щях да водя след първия завой и изобщо нямаше да водим този разговор сега.„Смятам, че Макс кара много добре. Много е трудно да правиш това, което ние правим, а още по-трудно е, когато сме гума до гума. Виждаш само едната страна на пистата и това ти пречи да прецениш кога точно трябва да спреш.„Караш по-бързо от пред, защото използваш батерията, гумите са износени, има различни неравности, мръсотия, бориш се здраво. Така че само уважение за битката, която имахме, тя беше добра, приятна и пълна с уважение между нас“, заяви Норис.