Норис: Карах като мъпет и това доведе до спорния момент с Макс

Ландо Норис призна, че неговото каране като „мъпет“ на старта на неделната Гран При на САЩ е било причината за спорния момент между него и Макс Верстапен в края на състезанието.

Двамата съперници в спора за титлата започнаха надпреварата на „Пистата на Америките“ от първата редица, като предимството беше за Норис. Още в първия завой обаче Верстапен успя да изпревари британеца с много агресивна маневра, при която той принуди своя съперник да излезе от пистата.

Този ход на нидерландеца дори не беше разгледан от стюардите, тъй като ставаше дума за ситуация в първата обиколка. В края на състезанието обаче двамата отново се срещнаха и влязоха в спор за третото място зад Шарл Леклер и Карлос Сайнц, които бяха далеч пред тях.

Таен ъпдейт помогнал на Ферари за двойната победа в Остин?
Таен ъпдейт помогнал на Ферари за двойната победа в Остин?

Във втората битка между Норис и Верстапен в неделя британецът беше в позиция да атакува и той най-накрая стори това в спирането за 12-ия завой в 52-та обиколка. В този случай британецът остана от външната страна в спирането за острата крива и беше принуден отново да напусне пистата заради агресивната защита на Верстапен, който също напусна трасето.

Норис завърши своята атака извън пределите на пистата и впоследствие беше наказан с пет секунди за печелене на предимство извън трасето, въпреки че реално той беше пратен там от своя конкурент. От Макларън вече обявиха, че няма да оспорват това решение, а самият Норис призна, че сам си е виновен за случилото се.

Макларън няма да обжалва наказанието на Норис
Макларън няма да обжалва наказанието на Норис

„В първия завой аз не направих правилното нещо, но смятам, че това, което се случи в края, беше повече по моя вина. Иначе беше хубава битка, насладих ѝ се. Не я спечелихме, защото аз не свърших достатъчно добра работа. „Ако се бях защитил в първия завой и не бях карал като мъпет, тогава аз щях да водя след първия завой и изобщо нямаше да водим този разговор сега.

„Смятам, че Макс кара много добре. Много е трудно да правиш това, което ние правим, а още по-трудно е, когато сме гума до гума. Виждаш само едната страна на пистата и това ти пречи да прецениш кога точно трябва да спреш.

„Караш по-бързо от пред, защото използваш батерията, гумите са износени, има различни неравности, мръсотия, бориш се здраво. Така че само уважение за битката, която имахме, тя беше добра, приятна и пълна с уважение между нас“, заяви Норис.

Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички