Може ли Тойота да купи Хаас?
Японският гигант Тойота ще е технически партньор на Хаос във Формула 1 и въпреки всички обяснения от страна на японците, че нямат намерение да се връщат в световния шампионат, спекулациите за бъдещето им в спорта не спират.
Акио Тойода изрично заяви, че Тойота не се завръща, а след това от Тойота Газу Рейсинг също изрично обясниха, че компанията няма да прави своя задвижваща система, както и че не планира да има собствен тим в световния шампионат.
Защо завръщането на Тойота във Формула 1 не е точно завръщане
Но пък това не попречи на най-новата спекулация, която е свързана с бъдещето на Хаас във Формула 1. Факт е, че тимът страда от финансови ограничения, макар и най-лошите сезони, в които отборът изцяло разчиташе на руските пари на фамилия Мазепин, вече да отминаха, Джийн Хаас все още трудно намира сериозни средства, които да използва във Формула 1.
Тойота не планира собствен тим във Формула 1
Ако развитие в подобна посока, то едва ли трябва да очакваме да се случи бързо, тъй като Хаас има договор за доставка на задвижващи системи с Ферари до края на 2028, а екипите на Тойота тепърва ще се сработват с тези на американския тим.
Доменикали предупреди Ферари за Хамилтън и Леклер
Тойота се оттегли от Формула 1 преди 15 години, но оттогава насам отношението на японския гигант към моторните спортове се промени сериозно, при това изцяло в положителна посока. Тойота е глобален и регионален играч в някои от най-популярните надпревари - както в Световния рали шампионат и в Световния шампионат за издръжливост, така и в някои много по-специализирани шампионати - като Суперкарс в Австралия, където ще дебютира през 2026 и в НАСКАР в Щатите, където присъства в двете елитни дивизии.
И завръщането на Тойота в WRC се осъществи по рецепта, която може да се приложи и спрямо Джийн Хаас. 4-кратният световен шампион Томи Макинен изгради във Финландия рали отбор, с който Тойота започна да печели състезания и титли. Когато вече инфраструктурата беше готова и тимът беше напълно завършен, цялата компания беше купена от Тойота, а Томи стана много по-богат и си остана персонален инструктор по пилотиране на Акио Тойода. И бъдете сигурни, че при съвместната работа на Тойота Газу Рейсинг и Хаас една от задачите на японските екипи ще е да оценяват потенциала на Хаас и дали подобна сделка си струва, защото е ясно, че Тойота може да си позволи да участва във Формула 1.