Куартараро е мислил за раздяла с Ямаха докато е водил в MotoGP

Световният шампион в MotoGP за 2021 година Фабио Куартараро призна, че е обмислял да се раздели с Ямаха когато е бил начело в генералното класиране в кралския клас в началото на сезон 2022.

Французинът започна защитата на своята титла много силно и до средата на сезона имаше три победи и още три втори места. След Гран При на Германия Куартараро водеше с цели 91 точки пред Франческо Баная, който направи много силна втора половина на сезона, в която Куартараро записа само два подиума, докато Баная имаше пет победи, което позволи на италианеца да спечели титлата.

Обратът на Баная в MotoGP от 2022 номиниран за престижна награда

В интервю за Motosprint Куартараро призна, че е обмислял да напусне Ямаха още преди този спад в представянето на японците. По думите на французина той е усетил първите признаци за изоставането на Ямаха още в края на 2021 година, около спечелването на титлата от негова страна.

„Започнах да забелязвам първите проблеми още в края на 2021 година, горе-долу когато спечелих титлата. Честно, през 2022 си мислех за смяна на отбора, но няма как да го направя, докато водя в шампионата. Мислех, че ще направим стъпка напред, но това не се случи. Сега работим в правилната посока“, коментира Куартараро.

Куартараро не е фокусиран върху V4 проекта на Ямаха

Въпреки че през 2022 французинът си е мислил за раздяла с Ямаха по-рано тази година той подписа нов двугодишен договор с марката от Ивата. Една от причините той да стори това беше промяната във философията на работата в тима, който сега работи по по-европейски модел.

Кога можем да очакваме V4 двигателя на Ямаха в MotoGP?

„Миналата година беше много трудна, особено между март и юли. Изведнъж се озовахме от позиция да се борим за победи до такава едва да влизаме в топ 10, беше много трудно психически.„Постепенно аз промених моето мислене, опитах се да гледа по-оптимистично на нещата. След като ние с Ямаха се смъкнахме от първото до десетото място, съществува възможността да се случи и обратното, въпреки че ще е много по-трудно.„Сега ние се разширяваме, но не ни достигат мотори на пистата. Догодина ще имаме и Прамак, което е знак, че ние натискаме, както и трябва. И все пак, това, че правим правилните неща, няма да доведе до моментални подобрения, ще отнеме време.„В нашия спорт няма гаранции. Ако помислите за ситуацията по време на тестовете на „Сепанг“ и сега, разликата е очевидна, след като знаем по кой път да поемем. Промяната в манталитета на японските инженери не е нещо незначително. На пример в петъка на първото състезание на „Мизано“ ние имахме едночасов брифинг, което е важен сигнал“, коментира Куартараро.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти