В Тойота обмислят по-засилено участие на Паяри догодина след видяното в Чили
Ръководителят на отбора на Тойота в Световния рали шампионат (WRC) Яр-Мати Латвала остана доволен от показаното от Сами Паяри в рали „Чили“ и призна, че финландецът може да получи по-голяма роля през 2025 година.
Паяри направи своето изненадващо втори участие с Rally1 колата на Тойота в Чили миналата седмица и се справи отлично. В петък 22-годишният финландец се движеше на четвъртото място, след като изостана до шестото в едно напълно непознато за него състезание, което се проведе при доста тежки метеорологични условия.
За него това класиране дойде на гърба на четвъртото място, което той спечели при дебюта си с Yaris Rally1 във Финландия през август. А по думите на Латвала това представяне на Паяри може да му заслужи и титулярно място в състава на Тойота догодина.
„Той постигна един абсолютно перфектен резултат, той направи това, което ние искахме от него. Не можехме да искаме повече. Искахме от него да покаже постоянство и виждаме, че той има скорост. Самият той ми каза, че може да е по-бърз, но аз му казах, че ние просто искаме той да трупа километри и да свиква с колата.„Ще има стъпала за изкачване в бъдеще. От това, което видяхме, ще е много интересно да го видим в повече ралита догодина. За момента водим само дискусии, нищо не е решено“, каза Латвала пред motorsport.com.
Ветеранът вече каза след рали „Акрополис“, че Тойота ще има нужда от поне трима титулярни пилоти догодина, които да кара в пълна програма. Очаква се двама от тях да са Елфин Еванс и Кале Рованпера, а Себастиен Ожие отново ще кара с ограничена програма и ще участва в доста по-малко ралита спрямо този сезон. Такамото Кацута почти сигурно ще продължи в състава на Тойота, но не се знае в каква роля и с каква програма ще е той. Възможно е японецът също да е с пълна програма, а Паяри и Ожие да си делят четвъртия автомобил, с който Тойота разполага.
В Тойота искат трима титуляри за сезон 2025 в WRC
Самият Паяри ще стартира и в рали „Централна Европа“ след две седмици. Това ще е неговото първо асфалтово състезание с Rally1 колата на Тойота, след като досегашните му две бяха на макадам.