Ръководителят на отбора на Тойота в Световния рали шампионат (WRC) Яр-Мати Латвала заяви, че тимът му ще иска да има трима титулярни пилоти през сезон 2025, които да карат във всички състезания.
Изказването на финландеца идва на фона на катастрофалното рали „Акрополис“, в което Хюндай окупира подиума и по думите на Латвала си подпечата титлите при пилотите, отборите и производителите за сезон 2024. Според шефа на Тойота решението на тима да има само двама титуляри (Елфин Еванс и Такамото Кацута) и двама пилоти с ограничени програми (Себастиен Ожие и Кале Рованпера), е оказало влияние върху възможността на Тойота да атакува титлите през тази година.
Нювил спечели в Гърция, Ожие се обърна в последния етап
Отборът трябваше да промени плановете си за сезон 2024, след като Рованпера избра да не защитава втората си поредна титла и вместо това да кара с ограничена програма, за да „презареди батериите“. Финландецът обаче се очаква да се върне с пълна атака на титлата догодина, което би трябвало да внесе известно спокойствие в лагера на Тойота.
„Това, което научихме е, че за 2025 година ще се нуждаем от трима пилоти, които да кара с пълни програми. Ясно е, че да имаш само двама титуляри и останалите да са с ограничени програми не е достатъчно, за да се печелят титлите. Можем да имаме четвърти пилот, които да кара с ограничена програма, но трима трябва да са с пълна такава“, заяви Латвала.
„Не мога да говоря за пилотския състав, не още. Кале вече сам каза, че ще кара цял сезон, което беше и нашата цел. Ясно е, че ако Кале кара, той ще е с пълна програма, просто трябва да отметнем няколко неща. Но ние искаме да бъде така“, добави той.
Големият сблъсък на Тойота с Хюндай ще е в Чили
Ожие, който изненадващо се бори за титлата през тази година, въпреки че има пропуснати общо три ралита, почти сигурно и догодина ще кара с ограничена програма. Самият французин заяви, че по всяка вероятно той ще участва в по-малко ралита през сезон 2024 след натоварената програма, която има през настоящата кампания с 10 ралита.
Ожие не се отказва от битката за световната титла
Еванс, който е в своя пети сезон с Тойота, разочарова в годината, в която той трябваше да поведе Тойота. Липсата на късмет и грешките обаче костваха на уелсеца шанс да се пребори за титлата, която по всичко личи ще отиде в ръцето на Тиери Нювил с Хюндай.
По-рано днес беше обявено, че Кацута ще пропусне рали „Чили“ в края на месеца, където ще бъде заменен от младока Сами Паяри. От Тойота заявиха, че Кацута може да разчита на пълната подкрепа на марката, но Латвала призна, че Паяри е една от опциите за място през 2025 година.
Млад талант на Тойота получава още две ралита с Rally1 кола, Кацута няма да кара в Чили
„Разбира се, Тойота мисли да инвестира в бъдещето, както направихме със Сами във Финландия. Тойота иска да инвестира в тези неща за бъдещето. Но в същото време ние се нуждаем от пилоти, които могат да печелят титли“, коментира Латвала.
Снимки: Gettyimages