Танак недоумява как да се държи в интервютата след наказанията на Ожие и Верстапен
Световният рали шампион за 2019 година Ойт Танак заяви, че не знае как точно трябва да се държи по време на интервютата, които дава, след наказанията, които бяха наложени на Себастиен Ожие и Макс Верстапен в последните седмици.
Ожие отнесе условна глоба от 30 000 евро, след като се оказа изключително негативно по адрес на рейс контрола след първия етап на рали „Акрополис“. Тогава французинът не беше никак доволен от малките разлики между колите на старта, което намаляваше видимостта за всички, освен за лидера, заради много прах във въздуха. След коментарите на Ожие стартовият интервал беше увеличен от три на четири минути за втория етап, за което той благодари в телевизионното си интервю, но все пак отнесе въпросната глоба.
Ожие обясни превъртането си в рали "Акрополис", отнесе и глоба
Световният шампион във Формула 1 Макс Верстапен пък ще трябва да положи общественополезен труд, след като използва неприличен език по време на официалната пресконференция на ФИА преди Гран При на Сингапур миналата седмица. Впоследствие нидерландецът бойкотира всички останали пресконференции и дори заплаши, че може да си тръгне от Формула 1 заради невъзможността да бъде себе си.
Пилотите ще дискутират помежду си наказанието на Верстапен за псувните
В своето интервю след финала на шейкдауна в Чили вчера Танак коментира, че не знае какво точно може да каже и определи времената като „интересни“.
Есапека Лапи с най-добро време в шейкдауна в Чили
„Нека да видим как ще се развие ралито. Времената са много интересни, не съм сигурен колко мога да кажа, но изживявам мечтата и се наслаждавам на колите“, бяха точните думи на естонеца.
Ожие: Тъжно е, че ФИА иска да ни накара да мълчим
По-късно той бе помолен от репортерите в сервизния парк да обясни по-детайлно какво точно е искал да каже.
„Имам предвид, че са странни времена в моторните спортове като цяло, трябва да си много внимателен какво и как го казваш, как показваш емоциите си, които не са много позволени в момента. Видяхме го в ралитата със Себ, виждаме го и във Формула 1. Изглежда, че всички ние сме в радара в момента, така че да видим какво ще стане.„Трудно е да се каже точно каква е целта. Може би промоутърът трябва да ни събере някъде и да ни обясни какво очаква от нас, но за момента е много трудно да даваме интервюта след етапите без никаква емоция. Интересни времена са“, каза Танак.
След това той сподели и своите очаквания са рали „Чили“, което единствено той е печелил в Световния рали шампионат (WRC). През 2019 естонецът триумфира в Тойота по пътя към първата си и за момента единствена титла, а преди година спечели с М-Спорт. Този уикенд той ще се опита да запише трети успех с трета различна кола, тъй като сега той кара за Хюндай.
Тазседмичното състезание може да се окаже изключително важно за шансовете на естонеца да се пребори за втората си титла. Три кръга преди края на сезон 2024 той изостава с 34 точки от съотборника си Тиери Нювил и заема второто място в подреждането, а Хюндай води с 35 пред Тойота в отборното класиране.
От какво се нуждае Нювил, за да стане шампион още в Чили този уикенд?
„Трябва да се борим за точки, а в отборния шампионат също е оспорвано, а Тойота натискат много здраво, така че не е възможно да им даваме много точки. Все пак трябва да се опитаме поне да дублираме техния резултат, все още има много точки за раздаване.„Това е рали, което аз харесвам, има добър профил е се иска чисто представяне. Ще е важно как ще работим, защото досега имахме проблеми с колата на подобни настилки, така че се надявам да намерим по-добър баланс тук“, коментира Танак.
Снимки: Red Bull Content Pool