Ожие обясни превъртането си в рали "Акрополис", отнесе и глоба

Осемкратният световен рали шампион Себастиен Ожие завърши по драматичен начин, след като французинът се преобърна в пауърстейджа. Въпреки това обръщане той успя да стигне до финала, макар и след повече от 20 минути, в които той и навигаторът му Венсан Ланде поправяха колата си.

Нювил спечели в Гърция, Ожие се обърна в последния етап
Нювил спечели в Гърция, Ожие се обърна в последния етап

След финала Ожие обясни пред репортерите, че катастрофата му в пауърстейджа е била предизвикана от спукана гума, чието наличие той е осъзнал прекалено късно, за да избегне удара със стената, който го обърна.

„Имаше камъни навсякъде в този етап, аз го знаех и тази, която удари, беше на място, където трябва да сечем, но е пълно с камъни и е въпрос на сантиметри дали ще уцелиш някой, или не. Докато разбера, че имам спукана гума в следващата зона за спиране, вече беше много късно, а и тази част е доста бърза. Нямаше как да спра, недозавих и се преобърнах.

„За щастие успяхме да оправим колата, защото нещата не изглеждаха много добре, едната гума почти беше паднала и не бях уверен, че ще се справим. Но се получи и спасих каквото можах за отбора.

„Нямам проблем да поема отговорността за катастрофата. След спукването на гумата не реагирах достатъчно бързо, за да спра и да я сменя“, заяви Ожие.

След преборъщането си и спечелените едва 13 точки от рали „Акрополис“ французинът изостана с 38 точки от Тиери Нювил в битката за титлата само три кръга преди края на сезона. С оглед това изоставане шансовете на Ожие да се пребори за деветата си титла изглеждат много малки, но самият той каза, че и преди рали „Акрополис“ те не са били много големи.

Нювил се доближи до първата си титла в WRC след успеха в Гърция
Нювил се доближи до първата си титла в WRC след успеха в Гърция

„Шансовете не бяха големи и преди, а нещата определено не се развиха в правилната посока, това е сигурно. Това не е голяма работа за мен, идеята се появи изведнъж и си казах, че трябва да видим какво ще се случи в този уикенд, в който късметът ще играе важна роля.

„Последните две състезания бяха много тежки за отбора, особено в неделя. А знаем колко важен е този ден сега. Загубихме много и се поставихме в неприятни позиции и в двата шампионата“, обясни Ожие.

Той също така отнесе и глоба от 30 000 евро заради коментарите си по адрес на рейс контрола след края на първия етап в петък. Тогава той разкритикува организаторите затова, че стартовият интервал между колите беше три, а не четири минути, заради праха, който оставаше във въздуха доста дълго време.

Ожие: Нювил да спре да мрънка и да се научи да кара първи на пътя
Ожие: Нювил да спре да мрънка и да се научи да кара първи на пътя

„Разочароващо е, че спортът никога не се учи. Помолихме, знаехме, че ще има много прахоляк. Той оставаше във въздуха. Но те казах „не“. Какво имате в главите си? Нищо, лудо е“, беше коментарът на Ожие на стоп финала след първия етап.

Нювил след победата в рали "Акрополис": Голямо облекчение
Нювил след победата в рали "Акрополис": Голямо облекчение

След тези думи на французина стартовият интервал беше увеличен още за втория етап, за което самият Ожие благодари на комисарите. Въпреки това те решиха да го глобят за използвания език, макар и да отбелязаха, че той е бил използван в „разгара на момента“.

Следвай ни:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички