ФИА обмисля действия срещу "малката DRS система" на Макларън

От Международната автомобилна федерация (ФИА) разглеждат внимателно кадри от надпреварата за Гран При на Азербайджан миналата година, за да преценят дали е нужно да предприемат действия срещу огъващата се DRS система на Макларън.

По време на състезание в Баку миналата седмица онборд кадри от колата на Оскар Пиастри показаха как краищата на горния елемент на задното крило на австралиеца се огъват в края на дългата старт-финална права. По този начин реално DRS системата на Пиастри се отваряше леко, което му даваше предимство в защитата срещу Шарл Леклер. Този феномен бързо получи прозвището „малък DRS“.

Преди Гран При на Сингапур от ФИА потвърдиха, че разглеждат внимателно кадрите от състезанието в Азербайджан, за да преценят дали трябва да предприемат действия срещу задното крило на Макларън.

Макларън се връща към най-славните си години с цветове си за Сингапур

„ФИА следи внимателно гъвкавостта на всички елементи по колите и си запазва правото да изиска от отборите да направят модификации във всеки момент от сезона. Все пак, ако отбор премине успешно всички тестове за деформации и спазва правилата и техническите директиви, те се смятат за напълно отговарящи на изискванията и няма да има допълнителни последствия.„В момента ФИА разглежда данни и допълнителни доказателства, които се появиха от Гран При на Азербайджан и обмисля дали не трябва да се предприемат действия в бъдеще. Това е част от обичайния процес по следене на техническата легалност и ФИА си запазва правото да въведе регулативни промени по време на сезона, ако е нужно“, се казва в изявлението на ФИА.

Застрашен ли е 100-процентовият рекорд на Гран При на Сингапур?

След Гран При на Италия отборите на Ред Бул и Ферари предявиха претенции срещу предното крило на Макларън, което видимо се огъваше много на „Монца“. От ФИА обаче го обявиха за легално, тъй като то издържа на тестовете, които се правят всеки уикенд.

ФИА отхвърли претенциите към крилата на Макларън

Борбата с огъващите се аеро елементи продължава вече повече от десетилетие и изглежда, че отборите винаги са с крачка пред ФИА.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти